Trägolv i kök funkar utmärkt. Vi kalkade det först, för att få det lite hårdare, sen har vi skurat med linoljesåpa. Vi har två hundar, och är världens slarvmajor, lata också så det blir inte skurat så ofta. Efter varje skurning är det lika fint igen. Vi lade billigast möjliga från byggmax, 27 mm.Ja, det blir så småningom. Dessvärre handlar det också om ekonomi. Jag har kollat på kostnaden för att byta luckor och har inte råd. Jag har också funderat på att bygga nya luckor själv men är inte tvärsäker på om jag kan få det tillräckligt snyggt. Min verkstad är inte fullt utrustad heller. (Jag är sjukt sugen på att skaffa en handöverfräs )
Golvet i köket vet jag inte hur jag ska göra med. Plastmattan ska ju väck så klart och ett trägolv vore jättesnyggt. Frågan är om det är praktiskt. Jag spiller ju saker titt och tätt.
Hur golvet ser ut under plastmattan vet jag inte heller men det verkar vara spånskivor direkt under mattan.
Ja, jag funderar på att bygga själv. Igår bläddrade jag i gamla hantverkstidningar och hittade en ritning till en hallmöbel. Den kan jag ändra lite efter de mått som råder här. Om jag lyckas hitta samma bets som det är på hyllorna skulle det vara bra.
Ang köksluckor, om du kan tänka dig femtiotalsluckor av trälister och masonit så behövs inte mycket till verkstad. Jag har lyckts bygga några. Handöverfräs är bra dock om man vill ha dem överfalsade.