Inreda trea

Zinfernia

Trådstartare
Jag tar snart itu med ett nytt projekt i mitt liv, att sälja min tvåa och istället köpa en trea. Jag behöver dock lite input från kloka Buke :)
Jag kommer att köpa en trea ganska nära centrala Göteborg, ca 75 kvm. Jag köper den ensam och kommer att bo själv i den så jag behöver inte ta hänsyn till någon annan, men nu börjar jag fundera på vad jag ska använda det tredje rummet till. Ett gästrum är inte aktuellt då jag sällan får långväga besök och det dessutom finns hotell i närheten.
Ett kontor behövs egentligen inte heller då jag ändå brukar sitta i soffan med jobbdatorn i knäet. Lägenheterna jag har tittat på har dessutom stora vardagsrum så alla bokhyllor kommer att få plats där.
Jag funderar på ett hemmagym men är osäker på om det skulle användas. Ett förråd är inte att tänka på, jag får mardrömmar av bara tanken på att ha ett rum fullt med bråte :nailbiting::D

Ni som har ett extra rum "över", vad använder ni det som?

Jag har mina hamstrar i ett eget rum :p. Fast om man nu inte vill ha det så är väl det vanligaste ett hobbyrum? Jag skulle gärna ha ett rum där jag kunde ha symaskinen ståendes uppe jämt, ett bord där ett pågående puzzel kan lämnas, ett bord med mina diamond paintings.

Eller en typ av walk in closet om man gillar kläder och skor (det gör inte jag så det behovet finns inte hos mig).

Jag tar snart itu med ett nytt projekt i mitt liv, att sälja min tvåa och istället köpa en trea. Jag behöver dock lite input från kloka Buke :)
Jag kommer att köpa en trea ganska nära centrala Göteborg, ca 75 kvm. Jag köper den ensam och kommer att bo själv i den så jag behöver inte ta hänsyn till någon annan, men nu börjar jag fundera på vad jag ska använda det tredje rummet till. Ett gästrum är inte aktuellt då jag sällan får långväga besök och det dessutom finns hotell i närheten.
Ett kontor behövs egentligen inte heller då jag ändå brukar sitta i soffan med jobbdatorn i knäet. Lägenheterna jag har tittat på har dessutom stora vardagsrum så alla bokhyllor kommer att få plats där.
Jag funderar på ett hemmagym men är osäker på om det skulle användas. Ett förråd är inte att tänka på, jag får mardrömmar av bara tanken på att ha ett rum fullt med bråte :nailbiting::D

När jag och exet bodde i en trea så hade vi extrarummet som gym :)

Lite hantlar, yogamatta, bänkpress med skivstång och en stång i dörren för chins.
Användes faktiskt flitigt!

I min br (3a) hade jag det extra rummet som Walk in closet, blev jättebra :) hade en väldigt stor trea så blev en rejäl wic.

Jag som tecknar och målar en del gjorde en atelje av det extrarum som blev över efter att all inredning kommit på plats. Så jag är inne på samma spår som övriga, ett hobbyrum av något slag kanske kan vara en tanke?

Hobbyrum. Syrum i mitt fall :) jätteskönt att kunna ”explodera” och verkligen låta mina projekt ta plats utan att känna att det går ut över resten av lägenheten.

Nyfiken fråga: varför köper du en trea om du inte behöver ett till rum? Så roligt är det (väl) inte att köpa och sälja lägenhet och rodda en flytt kan jag tycka :p

Jag har mina hamstrar i ett eget rum :p. Fast om man nu inte vill ha det så är väl det vanligaste ett hobbyrum? Jag skulle gärna ha ett rum där jag kunde ha symaskinen ståendes uppe jämt, ett bord där ett pågående puzzel kan lämnas, ett bord med mina diamond paintings.

Eller en typ av walk in closet om man gillar kläder och skor (det gör inte jag så det behovet finns inte hos mig).

Hamsteruppfödning? Jag hade inte tänkt mig just det ändamålet (:D) men det får nog bli något av ett hobbyrum, får bara komma på en kul hobby som jag kan ägna mig åt bara.

Jag funderade på en walk in closet för jag äger mängder av kläder och skor (för att inte tala om mina smycken som tar upp flera byråar!) men flera av lägenheterna jag tittat på har redan separata klädkammare eller skjutgarderober längs med hela väggen i sovrummen. Det är inte bra om jag får ett tomt rum som ursäkt för att kunna köpa mer kläder :o:D

Tack alla! :bow: Jag får försöka komma på något kul att ha som hobby verkar det som. Jag skulle vilja ha en kombination av några träningsmaskiner (gärna gymmaskiner, helst inte så mycket hantlar för jag tycker att maskiner är roligare att träna i) och kanske något större skrivbord för eventuella projekt men frågan är hur mycket jag får plats med. Det tredje rummet är oftast runt 12-15 kvm så man kanske får hålla igen något.

Nyfiken fråga: varför köper du en trea om du inte behöver ett till rum? Så roligt är det (väl) inte att köpa och sälja lägenhet och rodda en flytt kan jag tycka :p

En kombination av olika skäl. :D Dels börjar min tvåa (50 kvm) att kännas lite för liten, dels får jag ut ett arv i höst efter en avliden familjemedlem och kommer att ha ekonomi nog att kunna lägga mer än en miljon i kontantinsats och dels har jag fått en rejäl löneförhöjning på över 8000:-, slutlönen landar mellan 35-40 000:- i månaden så jag känner att jag har råd. Jag skulle kunna köpa en större tvåa men när jag ändå ska uppgradera känns det vettigare att gå på en trea direkt, att ha ett tomt rum är egentligen bara ett lyxproblem.

Hamsteruppfödning? Jag hade inte tänkt mig just det ändamålet (:D) men det får nog bli något av ett hobbyrum, får bara komma på en kul hobby som jag kan ägna mig åt bara.

Jag funderade på en walk in closet för jag äger mängder av kläder och skor (för att inte tala om mina smycken som tar upp flera byråar!) men flera av lägenheterna jag tittat på har redan separata klädkammare eller skjutgarderober längs med hela väggen i sovrummen. Det är inte bra om jag får ett tomt rum som ursäkt för att kunna köpa mer kläder :o:D

Man kan aldrig ha för mycket kläder ;)

Vi har ett läsrum/bibliotek, nu är inte bibliotek så fancy som det låter utan en ganska stor bokhylla med böcker. Och så en skön fåtölj och bra belysning och ett bord så att man kan ha t.ex. kaffekoppen där eller lite fika medans man läser en bra bok. Men det beror ju på om man har det intresset, själv älskar jag att läsa och även mannen så för oss passar det bra. Skönt också om den ena vill titta på TV och den andra läsa så då kan man dra sig undan. Men nu är du ju själv så det behöver inte du tänka på.

Nä ingen uppfödning, jag räddar hamstrar som far illa och kan ha allt mellan 1 st och 9 st (har stora burar 200x60 cm eller mer), just nu bor 2 stycken här så rummet är rätt tomt :) men kan ändra sig fort.

Ett förråd är inte att tänka på, jag får mardrömmar av bara tanken på att ha ett rum fullt med bråte :nailbiting::D
Fast inte behöver väl ett förråd automatiskt innebära "ett rum fullt med bråte"? Sätt in bra och snygg förvaring (skåp, hyllor, garderober, osv) så är det väl toppen att lite extra plats för saker som man kanske inte använder varje dag? Kanske i kombination med en walk-in-closet?

Jag bor med själv i en trea och har en walk i closet:love: Jag har inte massor av kläder men gillar verkligen att ha kläderna lättillgängligt. Har mycket kläder hängande i garderober utan dörrar.
Hade kunnat ha det som gym med men bor väldigt nära gymmet så det känns onödigt.

Smink/bloggrum samt kontor med dockstation & stora skärmar :)

Walk in closet säger jag med, mest för att det är praktiskt.

Annars så hade ju ett mysigt bibliotek vart drömmen. :love:
Dessutom kan man ju ha rummet som fikarum de gånger man har vänner på besök.

68e978bc6b6567c29272266e0298d843.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 383
Senast: Habina
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 497
Senast: Ajda
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 509
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Hur hade ni gjort? Ni bor i ett gammalt hus(torp) på en skogsgård! Ett litet hus som är allt annat än modernt/renoverat. Huset hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 721
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar