Inpoterade Pitbulls från POLEN

F

ffiiaa

Läste de på en hemsida. Att en tjej från halmstad locka köpare genom att säga att dom blan annat är från USA. Säger bara att ja kollat upp de här och de är sant. Säger bara AKTA er för en tjej som heter Sandra från Halmstad hennes kompis heter Martine och bor oxå i Halmstad och har uppfödning på Rottisar.. AKTA ER FÖR DOM.

Känner tjejen som köpte hunden av henne. När hon sa att hunden kom från USA så bad ja min tjejkompis kolla hur länge hunden satt i karantän vad då Sandra sa att hunden hade gjort de. De va ju inte så konstigt för karantänsiden från USA är 6 veckor och hunden hom köpte hunden när han va tre månade.. De här är hemskt. Hundar som tars in i sverige på de här sättet kan ha massa farliga smittor. Så Att de blitr helt förbjudet att ta in hundar i Sverige. och då kommer inte ens våra sällskapshundar att kunna åka med oss.
ska säga att de mycket prat så fick hon hunden laglig i sverige. Då han nu står i hemkarantän.

Och som sagt Ingen idioter som skriver på den här tråden.
De jag ville säga och förmedla till er va att vi ska akta er för sandra och martine.

Ha de bra alla huns älskare.

Sv: Inpoterade Pitbulls från POLEN

Det har inte varit karantänskrav från USA på flera år men när det var det så var karantänen 4 månader.

Nu ska hunden genomgå samma vaccinationsprotokoll från USA som gäller för de flesta EU-länder, d v s hunden är minst drygt 7 månader innan den kan komma hit.

nu är det sent på kvällen.. men jag förstår inte varför man ska akta sig för dom?

I rubriken till din tråd står det "Polen" och i tråden skriver du USA. Vart kommer de ifrån?

Ja det kan man undra...

fölåt om jag kapar tråden lite nu men jag har en arbetskamrat som har en vän som säljer sk pitbulls med stamtavla, hu fungerar det? Alltså ja mena det är väl ingen godkänd ras i sverige som du får registrera i skk och få stamtavla osv för?
Så har jag i allafall fått för mig. För mig har folk alltod kallat amstaff o staffe för pittbull men dom är ju en egen ras och därav ingen pittbull?

du kan ju föda upp den i sverige och registrera den i usa i adba eller ukc.. då får den amerikans stamtavla. har för mig att abda är bättre för ukc registrerar även bastarder.. men ja kan ha fel - nån kan väl rätta mig?? är inte så jäkla inne på pit bull. har amstaff

Senast ändrad:

du kan ju föda upp den i sverige och registrera den i usa i adba eller ukc.. då får den amerikans stamtavla. har för mig att abda är bättre för ukc registrerar även bastarder.. men ja kan ha fel - nån kan väl rätta mig?? är inte så jäkla inne på pit bull. har amstaff

ok, tack för ditt svar, jag läste i en hundbok oxå vid ngt tillfälle att en pitbull är ingen egen ras utan en blandning av olika kamphundar, men det stämmer inte då va efter som det fanns någon american pitbull terrier? ( jag hittade det när jag googlad)

Jag fattar inte vad du skriver. Vad har Polen att göra med USA-grejen för det första? Och varför ska man akta sig för tjejerna? Kopplar inte det riktigt..

Atatata - inte klaga på hur hän skriver - då är ni idioter.
//Luff som i en annan tråd bett detta nick skriva lite mer förståeligt då hän verkar mena väl.

Totalt obegripligt inlägg och jag är förvånad över att tråden alls får ligga kvar, med tanke på att personer namnges och det tillsammans med övrig info gör att det knappast är så svårt att ta reda på vilka de är..

Jag fattar inte vad du skriver. Vad har Polen att göra med USA-grejen för det första? Och varför ska man akta sig för tjejerna? Kopplar inte det riktigt..

Det är pitbulls som i egentligen är från Polen, men som uppges vara från USA i annonserna. Så förstod jag det iaf :)

Ja det kan man undra...

fölåt om jag kapar tråden lite nu men jag har en arbetskamrat som har en vän som säljer sk pitbulls med stamtavla, hu fungerar det? Alltså ja mena det är väl ingen godkänd ras i sverige som du får registrera i skk och få stamtavla osv för?
Så har jag i allafall fått för mig. För mig har folk alltod kallat amstaff o staffe för pittbull men dom är ju en egen ras och därav ingen pittbull?
Jag ska försöka reda ut era frågeställningar.

Man kan inte registrera en pitbull i Skk.

En pitbull, är en American pit bull terrier.
Här har du massor av information.
Finns även nyttig läsning på http://www.amstaffklubben.se/ klicka på historia.

Du kan föda upp pitbulls och endast registrera dem i hemlandet.
De är ju en lika renrasig hund i allafall. Vart den är registrerad spelar ju ingen roll..

American staffordshire terrier är pitbull, om man ska göra en lång historia kort, utställningsvarianten av pitbullen.

ok, tack för ditt svar, jag läste i en hundbok oxå vid ngt tillfälle att en pitbull är ingen egen ras utan en blandning av olika kamphundar, men det stämmer inte då va efter som det fanns någon american pitbull terrier? ( jag hittade det när jag googlad)

läs länkarna i mitt förra inlägg.

I sverige säger vi pitbull till allt som ser ut som en dito.
Mycket tråkigt, stor del i problematiken är kvällspressen som namnger alla attack hundar som pitbulls, vilket är fel, då de i regel har noll koll på vad det är för blandras hund som varit i det aktuella fallet.
Vad jag vet, så är det bara ett fåtal saker som skett med en registrerad pitbull i sverige, resten är sk bastarder. Blandraser, gärna pitbull/amstaff pitbull/amstaff/rottis/staff/dogo argentino/canecorso osv..
De som kommer med en sk pitbull på 50 kg har troligtvis ingen pappershund. Då den då inte på långa vägar följer rasstandarden.. .

Är det något ni undrar över, fråga så ska vi se om jag kan svara.
Jag är ingen expert, men kan matnyttig info.

forts på Zizzys inlägg om kamphunden....

I England förbjöds hundkamper på tidigt 1900-tal och då fanns där hundar som kallades Bull and terrier ( dagens bullterrier ) och som sedan delades upp i Bullterrier och Staffordshire Bullterrier ..

Men Amerikaner på besök i England plockade med sig dessa bullterrierhundar till USA och ur dessa kom då Amstaff/Pitbull

Senast ändrad:

Jag ska försöka reda ut era frågeställningar.

Man kan inte registrera en pitbull i Skk.

En pitbull, är en American pit bull terrier.
Här har du massor av information.
Finns även nyttig läsning på http://www.amstaffklubben.se/ klicka på historia.

Du kan föda upp pitbulls och endast registrera dem i hemlandet.
De är ju en lika renrasig hund i allafall. Vart den är registrerad spelar ju ingen roll..

American staffordshire terrier är pitbull, om man ska göra en lång historia kort, utställningsvarianten av pitbullen.

Tusen tack för svaret och jag har kollat in länkarna lite.. dock e jag ingen klippa på engelska så jag får vänta tills sambon kommer hem så jag kan få den fulständigt översatt:o:smirk:

Vill lägga in lite fint att jag inte har ngt emot rasen/raserna som det pratats om här. Och jag vet att media tonar fram vissa raser mer än andra tyvärr. Varför jag frågar är helt enkelt av brinnande intr samt öka på kunskaperna lite:devil::bump:

Tja, jag äger en Bastard och en American Pit Bull Terrier. :angel:
Dock är det bara bastarden som bor hemma. Den andra blev kidnappad av en kompis. :D

Tusen tack för svaret och jag har kollat in länkarna lite.. dock e jag ingen klippa på engelska så jag får vänta tills sambon kommer hem så jag kan få den fulständigt översatt:o:smirk:

Vill lägga in lite fint att jag inte har ngt emot rasen/raserna som det pratats om här. Och jag vet att media tonar fram vissa raser mer än andra tyvärr. Varför jag frågar är helt enkelt av brinnande intr samt öka på kunskaperna lite:devil::bump:

Kolla vad jag hittade LÄNK.
Den fanns visst på svenska med. :)

Det skulle inte skada om fler hade samma tanke sätt som du. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka