Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör du då rent praktiskt?
Beror ju på situation men kan exempelvis platsar min äldre hund, kopplar om vi är ute, har min hund nära mig, säger åt hundarna att låta bli varandra osv. Just nu är valpen 4,5 månad och min äldre hund tycker ibland att han blir jobbig, då tar jag valpen därifrån, håller honom i famnen om det behövs.
Måste vara lättare om den ena är vuxen. Vi har ju två tonåringar på 1 resp 3 år. De är dessvärre lika bra på att glömma fort och det är ett evigt passande. Dvs det går att hålla dem isär men är svårt att få annat gjort än att passa dem.
Har inte alls samma bekymmer då jag är iväg med ettåringen och besöker äldre hundar. Bekymret här är nog att bägge är på samma mentala nivå.
En 3 åring är ju absolut vuxen.
Det går nog att diskutera i det här fallet. Enligt ägaren är det två valpar som måste busa tror den inställningen säger nåt om graden av fostran...
Dela av min äldsta heeler Mini har märken i sitt skelett efter att ha blivit trampad av som liten av en flatte över länden/korsryggen. Alltså bara trampad på en gång. Visserligen var hon då bara ca 4-5 månader och skelettet inte färdigt, men ändå. Hennes bäckenfog blev zick-zackad. inget hon har problem av idag, men en 50-kiloshund kan knäcka ryggen på en heeler om den skulle studsa på den på "fel" ställe.Hur gör du då rent praktiskt?
Håller med. Min 3-årshane är definitivt vuxen. Busig och knasig absolut, men lyder och inser när det är allvar från mattes sidaEn 3 åring är ju absolut vuxen.