Innridning första gången på ryggen

Sv: Innridning första gången på ryggen

Tack
Lavirco 967 Levantos I, Liostro,Ladykiller xx
mor Maraton utrillo Vagabond Lansiär

Ganska bra tror jag

ser ut som han kommer bli en hoppehäst? ser verkligen väldigt söt ut! fint tecknad. ska du visa han på treårstestet?

Han skall inte visas . Hinner inte bli klar. Han har även ett knä som skall röntgas efter en spark. Vätskefyllt. Vet har tittat 3 gånger. Han tyckte att vi skulle avvakta. Han har inte ont av det

Han kan bli hopp häst.Han har långa ben kort kropp.
Men han har även en gör fin trav . Fick 9 som föl på den.

Kul att det gick bra! Nu hoppas vi det fortsätter gå lika bra, men det gör det säkert =)

Om han behåller sitt lugn som han har haft hela tiden . Då blir det inga problem.
Han är koool Bryr sig inte om något.

Rotterö skrev:
Skall man ha med hjälpare några gånger i början

Det är att rekommendera, även fast det GÅR utan medhjälpare så är det alltid bäst ATT ha det om man har möjlighet.

Jag har ingen möjlighet att ha medhjälpare så jag får fixa alla moment själv, från första gången med sadel, via första uppsittningen till första ridturen. Och jag ser egentligen inga problem med det och har vant mig vid det (har ju alltid haft det så, även med tidigare hästar) att jag nu tycker det är bekvämast att INTE ha medhjälpare.

MEN, den gången det händer något är det ovärderligt att ha någon som kan rycka in! Så har du möjlighet att ha medhjälpare - ha det!

Måste man sitta på honom med täta gånger. Eller räcker det 1 g¨ng i veckan typ ??

Rotterö skrev:
Måste man sitta på honom med täta gånger. Eller räcker det 1 g¨ng i veckan typ ??

Jag skulle sitta på honom nästan varje dag i den mån det går....det är bra att passa på att rida så mkt som möjligt nu medans snön ligger, då orkar de inte hitta på så mkt bus...:D ( korta stunder ) och skulle det bli lite bus, så är det ju mjukt att landa....:D

Lycka till!

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 546
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Nu kommer ny tråd i annat ämne. Jag är sjukskriven för vad som står på intyget stress och ångest, bor tilsammans med sambo och 2 barn 11...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Vallmo
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar