Fiorano

Trådstartare
Jag och min pojkvän ska flytta till ett underbart litet hus 1/2. Dessvärre ligger huset ganska nära en stor vältrafikerad väg och vi har därför kommit fram till att det får bli en innekatt! Vi har båda haft katt tidigare, men bara bondkatter och nu vill (i alla fall jag) ha en raskatt. Vilka raser lämpar sig bäst som innekatt? Den ska vara korthårig och ha en behagligt temperament. Den kommer inte att vara ensam särskilt mycket efetrsom jag jobbar nätter och min pjkvän jobbar dagtid.

Kom med förslag-gärna med bilder!

Sv: Innekatt

Alla katter fungerar som innekatter, och även om ni inte är borta mycket rekomenderar jag att ni köper två katter, Ofta har de väldigt utbyte av varrandra. :)
Angårnde ras så vet jag inte, vad menas med behaglig i temeramentet? ;)

Med behagligt temperament menar jag social och nyfiken, men inte för livlig...:crazy: Finns det sånna katter...?

Det som dyker upp i mitt huvud är britt, kanske? Men jag har ingen personlig erfarenhet av rasen, vilket andra på forumet har!

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 277
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 334
Senast: Asko
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 913
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar