Innekatt, boende??

Sv: Innekatt, boende??

Jag är nyfiken på hur ni aktiverar katterna? Blir det att sitta dagarna i ända och leka med snören?? :D
De har diverse leksaker som de leker med + olika spön som jag sysselsätter dom med emellanåt + klösträd då men det används bara till att klösa och ligga och spana på byggarbetarna :D Några olika aktiveringsleksaker ska också införskaffas så att det blir lite mer variation.

Och vill de inte ut??
De nöjer sig med koppelpromenader, ingen av dom vill vara ute en längre stund utan det brukar räcka med drygt en halvtimme.

Börjar inte era katter att jama och vilja ut?
Nej och även om de hade gjort det så är jag så egoistisk så de hade inte fått komma ut i alla fall ;)

Mina katter tror jag absolut skulle vilja vara ute men de är väldigt skygga och för att komma ut måste man då ta sig ner genom trapphuset, där kan det ju dyka upp en främmande människa :eek:.

Vi försöker aktivera oss så gott det går med diverse leksaker och högst på önskelistan just nu är denna

http://www.youtube.com/watch?v=bMmxm-R_thw

om bara nån kan tänka sig importera den till sverige.

Vår ena katt sitter och jamar vid dörren ibland, igår kväll började han hålla på så kl halv elva tog jag ut honom på en kvällspromenad. Vår andra katt är tillfreds med att vara inne men trivs ute på landet där han känner sig trygg, han vill inte ut här men jag har tvingat med honom på ett par koppelpromenader ändå för att ge honom stimulans. Han tycker det är roligt när man är i skogen men helst vill han bli buren hela vägen därifrån och borra in huvudet i nacken på den som bär. :p

Misty ber inte om att få gå ut varje dag och när hon går ut är hon nöjd efter ett tag och väljer att gå in själv.

Vi har en veranda som nästan är i markplan, bara ett lågt trappsteg ut och när vi har nätdörren i sitter hon gärna och filofiserar vid den. Varken jamar eller verkar missnöjd med att vara innanför nät.

Liknande trådar

Övr. Katt Ska snart börja gå ut med min katt i sele har jag tänkt. Vi måste bara träna lite med sele först 😅 Han är ju annars en innekatt...
Svar
17
· Visningar
1 010
Senast: cambodia
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 053
Senast: Keb71
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
800
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama