innehållsförteckning

S

Stoppard

HJÄLP!
Hur i h*lv*t* får man word till att göra en innehållsförteckning utan att innehållsförteckningen blir sidnumrerad. Innehållsförteckningen blir på flera sidor så det räcker inte att låta bli att numrera första sidan.
Hur gör jag för att ändra sidnumreringen till bilagslistan som ej ska numreras med normala tal utan med B1, B2 o.s.v.

Hjälp mottages tacksamt så att jag slipper banka huvudet i skärmen mer.
 
Sv: innehållsförteckning

Vilken version har du?
Bocka av visa sidnummer? Du vet väl att det går att lägga upp förteckning i flera spalter?
 
Sv: innehållsförteckning

Om jag förstår rätt så vill du att själva sidorna som innehåller innehållsförteckningen inte ska numreras?

Det ska gå att dela in dokumentet i sektioner.
Jag har för mig att det sedan går att ställa in om sidnumreringen ska fortsätta eller börja om när man kommer till en ny sektion. Jag har dock inte gjort det själv. Jag hittade det när jag letade efter hur jag skulle få bort sidnumren bara på de första sidorna.
 
Sv: innehållsförteckning

Det är väl ngn nyare version eftersom jag sitter på skolan.
Vad jag vill är att de tre första sidorna som består av innehållsförteckningen inte ska ha något sidnummer, utan inledningen som kommer därefter ska ha sidnummer 1. Efter litteraturlistan kommer bilagorna som ska ha sidnummer B1, B2...

Är väldigt tacksam för hjälp!
 
Sv: innehållsförteckning

Gör en avsnittsbrytning efter de tre första sidorna med innehållsförteckningen. Avsnittsbrytning hittar du i menyn Infoga. Gå till sidan med inledning och öppna sidfoten (menyn Visa). När du står i sidfoten har några nya knappar kommit fram, tryck UT knappen "samma som föregående". Klicka sedan knappen "infoga sidnr" och därefter knapp "formatera sidnr" här kan du välja med vilken nr du vill börja med. Gå till förra avsnittets sidfot (där du ska ha innehållsförteckningen) och se till att den är tom.
 

Liknande trådar

Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 194
Senast: Emelei
·
Utrustning Idag tog jag bort skygglapparna och insåg att min hästs rygg är dåligt musklad. Det beror troligen på klassikern dåligt passande sadlar...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 979
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp