inlines med hund

B

Buppisen

Vill bara ge ett kul tips. Testa att åka inlines med hunden! Jag och cilas premiäråkte för ett par veckor sedan - en kort, kort tur. Men OJ vad kul det var. Selen på så han kunde hjälpa mig lite i backarna, och full fräs varvat med lugn trav. Får ta det piano med honom, han är ju inte ens ett år (fyller om en knapp vecka) o asfalt är ju som bekant lite väl hårt, men detta kommer vi göra igen! :bump:

ps. En fördel om hunden är van kommandot "sakta" om du själv inte är så haj på inlinesarna... Annars kan det gå fort fort fort rakt ner i buskarna. :rofl: Jag tog hjälp av sambon som sprang bredvid så det inte skulle hända några olyckor, men nästa gång törs vi nog köra solo.

Sv: inlines med hund

Det gjorde jag med min rottis när jag var yngre, är ju hur kul somhelst och han verkade tycka det var lika kul!

En gång fick han dock syn på en katt han skulle ikapp, så då vurpa vi,men ack så kul det var!

Åh, det är så kul :rofl: Kommandon krävs, annars kan det gå illa :angel:
Men ett tips, åk inte mitt inne i stan, chansen är Stor att det skrivs in arga insändare till lokaltidningen. :eek:

Som tur är inte. Men det var en kille som åkte skateboard inne i stan och lät sin hund "dra", dagen därpå var det en mycket Arg insändare skriven av någon som hade hört från sin vännina om killen att det var så synd om hunden. Det var ju bara det att hunden såg ut att ha kul :idea: :D

Gäller att man har full kontroll på sin hund annars kan det bli livsfarligt. Förra sommaren så höll jag på att bli vittne till en olycka, en tjej i yngre tonåren kom farandes på inlines bakom en större blandras. FORT gick det...och inte fick hon stopp på hunden när de kom i korsningen heller, kom en massa bilar och jag tänkte att "snart smäller det" men hon klarade sig precis men det var så fruktansvärt nära att en bil inte hade hunnit tvärbromsa :crazy:
(kan tillägga att tjejen hade hunden i ett "bälte" runt magen så det var ju liksom inte bara att släppa kopplet...)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 509
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 365
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 367
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 651
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka