inkörda araber !

Sv: inkörda araber !

jag skulle vilja ha min arabkille inkörd, men han är som många andra araber inte bara framåt, utan även uppåt-höger-vänster och bakåt:crazy: ser framför mig vilka skador vi skulle kunna ställa till med som körekipage:D min väns arab ska vara inkörd och han har bättre psyke för det, går framåt och "tänker" inte så mycket på allt annat runtomkring.tror att shagyaaraber används flitigt som körhästar.. jag vill oxå höra om araber och körning!

Jag kör min arab, har kört in honom själv men han har långt kvar till några hyfsade dressyrresultat. suck. Han har lätt för att slå/ bocka både när man rider och kör så det är rockard som gäller som har skaklarna högt (har slaggjord). Men han går var jag vill även om han blåser och tycker nått är läskigt.
Tänkte lägga ut en bild men jag är lite trög och fattar inte hur man gör. ( har en Mac).
Det är en polsk arab som nu är 8 år.

Mitt projekt i vinter är att köra in min 7-åriga arabhingst:p Förhoppningsvis ska det fungera bra, han är dock lite fjompig ibland;)

skämtsamt:
Det kanske finns en anledning till att araberna står utan vagn bakom sig..jag är fylld av fördomar mot araber, de kan inte hoppa och är rädda för små löv :) hahaha...men gudomligt vackra förstås. Man skulle ha en som går i hagen utanför mitt fönster.

Min Kristall är inkörd, han är körd enbent, par & trojka.

Han är en sån arab som har extremt mycket energi & gärna busar när man rider honom men när han sitter framför vagn är han väldigt mycket duktigare. Ska även köra in min 1½ åriga valack fram över.

Trist med fördommar. Det sitter oftast inte i hästen..

Jag skulle gärna ha kört in min.
och jag vet rätt många som är de.
Bland annat både hennes mamma och pappa.

Men jag ahr inte utrustning elel rkunskapen att göra de själv.
så de blir kanske sen
först blir de inridning iaf. :)

Hade jag haft
<----- denna hästen från början så hade hon nog varit inkörd.

Men "fick" henne först som 8 åring & då var hon inte inriden ännu..
Så jag började med tömkörning & sedan ridning, men hade liksom du inte utrustningen att fortsätta med körning, vilket jag tror hon (hästen) hade tyckt var sketskoj..

Men ska möjligtvis försöka att köra in hennes föl (som förhoppningsvis "ploppar" fram i maj.)

Det är ju roligt att köra, har gjort det en del med mammas nordis (innan hon växte ur skaklarna i rockarden:cool: )

Har tre araber hemma, de är hur coola som helst, snälla och lugna :) De två äldsta (7 årigt sto och 3 årig hingst) har jag planerat inkörning för så småningom :)

jag har en 1,5 årig arabhingst som ska köras in till våren, håller just nu på att tömköra honom och att lära honom fram-halt-höger-vänster-bak..det går faktiskt riktigt bra!:bow:
-----------------det är han på avatarbilden

Här i blekinge har vi haft ett väldigt trevligt arabekipage
Scandinavium2004_6.jpg

Cathryn Karlsson med hingsten Kiran

Nu finns han tyvärr inte längre men hon tränar och tävlar med en annan arab, Shere Khan e: Kiran

Så visst går det köra araber ;)

Tidigare hade jag ett arabsto (avliden) som var inkörd
och drog även släde. Inga problem.

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: CaisaCax
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
625
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
488
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård