Inget julpynt i år.....

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare MissDaisy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 805
M

MissDaisy

nääää, det blir det inte, de små börjar nu så smått utforska sina omgivningar och till julafton så är det väl full rulle :devil:
Har ju också sjumånaderskillen som är störst!!!av alla katterna hemma, när han får rejsing dille så är det kört för alla lösa prylar i hemmet :D :D :D Han väger en sisådär 4,5 kilo nu.
Hur mycket pyntar ni hemma? Får det vara ifred???
http://medlem.spray.se/merlynlindahl/

Sv: Inget julpynt i år.....

2.jpg

Vaddå julpynt? :angel:

Vi har julpynt uppe, dock är den lilla julgranen i fönstret fastsatt med rep och det mesta hänger högt utom räckhåll för Oliver. Han höll dock på att ta sönder min handmålade glaskula innan jag hunnit sätta upp den :eek:, som tur var klarade den kattattacken.

Ljusstakarna är ganska mysiga att ligga bredvid så de får stå kvar, däremot de två tomtarna och den lilla halmbocken lever ibland ett farligt liv...

har ställt allt ömtåligt i vitrinskåp så det som finns framme är mjuka tomtar :smirk:
En liten julgran är framme och den är testad men inte riven
ska binda fast den stora granen i altandörren när jag tar fram den till helgen
alla ljusstakar och stjärnor får vara i fred :confused: vilket jag inte trodde att de skulle få vara

HaHaHa, vilken jättekul kattbild :D Den har på rätt sätt fångat katternas sätt :devil:

Jag hade säkert haft ALLA mina i den bomullen........

Hon ligger aldrig på den byrån annars, och hon krafsar noga bort bomullen när hon lägger sig. :crazy: Jag tror bara att hon vill vara i centrum.

Ser just att hon ligger där igen nu. Det är min dotter som har pyntat och gjort fint och hon tycker att katten kan hålla sig i soffan i stället.

Mysigt med busiga bebisar...
Jag väntar detsamma (dock bara en kull) i mitten på januari, så julpyntet hinner plockas bort innan de börjar rejsa.
Blir väl värre till påsk... :smirk:

Trevlig artikel du skrev i Skogisen, alltid kul att läsa hur andra har gjort. Jag har bara importerat från Norge, och det är totalt okomplicerat...

Du får sluta att importera vapen... :devil:

Min gran har ramlat en gång hittills bara. Tur att det är hållbara kulor. Dock har ett par ljusstakar inte klarat sig lika bra, och glitter har jag inte något helt i hela huset, åtminstone inget som sitter där det ska! Jobbigt med kissar ibland!

:D :D :D Underbar katt-julbild.

Själv har jag fått knyta fast alla adventsstakar i fönstren. Har som tur är gammaldags fönster med en ögla nertill på bågen att fästa haken i när fönstret är öppet.

Efter förra årets totala granpyntslakt så har vi gett upp. Inte för att vi har så mycket kvar att hänga upp, men julgran får vi skaffa nåt år då katterna är bortresta över jul. Att binda fast granen hjälper inte. Möjligen kunde det ha hjälpt att häfta fast de otäcka kattassarna i golvet?

Ja, artikeln blev faktiskt bra, lite tråkigt att de inte satte in nån av bilderna på huliganen när han är större.
Tror du jag fick en chock när tullen hörde av sig??? Tänkte att nu får jag väl lämna tillbaka katten :eek:
Men nejdå, han mår toppen hemma hos mig och där ska han stanna :love:
Har tänt några stickor julrökelse hemma som jag fick av en väninna, katterna sitter fashinerat och stirrar på röken, de är för roliga.

God jul och Gott nytt år på er alla!

Ja, ljusstakar i allmänhet verkar locka mina katter, de ska helst lägga sig på dem :devil:
Har funderat på dubbelhäftande kuddar i botten på stakarna, fast då blir det fult när julen är över!

Tänk vad ens älsklingar låter en stå ut med ;)

Här är inte julpyntat. Har uppe ljusstakar bara men dom har redan åkt i golvet så pass många gånger att de inte går att tända. Dock inga sönderslagna ljus...
Skönt att höra att det är mer än jag som har vissa "problem" med mina små älsklingar. Dom minsta är 6 månader nu. "Gamlingarna" gör dock inget :-D

Har alltid dubbelhäftande tejp under mina ljusstakar, lätt att ta bort med kemiskt ren bensin efter julen! :idea:

Julgranen sitter fast i en ståltråd som är fastsatt i en krok i taket. Kulorna får man hänga upp vartefter de upphittas i hela huset. Glittret och "änglahåret" ligger oftast i något hörn tillsammans med någon matta...
Julbocken ser ganska luggsliten ut med halmstråna i total oordning efter flera yngre katters framfart.
Vår katt är nu 1,5 år gammal men verkar inte ha lugnat ner sig ännu.

En gång hade jag en gammal (antik) tomte med träullsstoppning som var jättefin och som jag ärvt av min mormor. Den bokstavligen slaktade mina två hundar när de var ca 1 år gamla. Den blev nog utsatt för någn typ av våldsm dragkamp. Det var träull överallt och det var på den tiden man hade heltäckningsmattor och träull har en förmåga att fastna rejält, speciellt i heltäckningsmattor...

Åhhh, jag är inte ensam :)
Jag har alltid undrat hur andra med djur lyckas uppfostra dem så de inte rör något, som min bror och hans ex. hon hade prydnadssaker överallt typ, små grodor nedstuckna i krukväxterna och de hade KRUKVÄXTER......
KAN det ha varit så att de dolde alla rackartyg när de fick besök???
men att sanningen var att de hade det likadant som oss andra i vardagen :devil:

Finns väl inte många missar som INTE skulle vilja mörda en krukväxt groda eller tjonga till en julgranskula?
Eller som mina gossar hemma, pappa katt och sjumånaderskillen, de leker attackboll med de kissungar som lyckas kila ut ur rastgården genom spjälorna, då får man bråttom, fast bebisarna verkar tycka det är kul med uppmärksamheten :confused:

Min kisse har dessutom öppnat ett av paketen under granen. Hon har sprungit runt med det i munnen och tuggat i sig både snöre och tejp. men granen har hon inte vält ännu, men den vältes en tre fyra gånger sådär förra julen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bichon havanais
  • Valp 2025

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Födda -21
  • Skoning
Tillbaka