inget ägarbevis

S

sophieh

Hej!

I januari 2010 har jag ägt mitt kallblod i 7 år.
Köpte honom utav min dåvarande ridinstruktör samt en av min mammas bästa vän.

Då hade hon haft honom i ett par år.

När vi köpte honom så sa hon att hon inte hade hittat papperen på honom pga flytt så vi tänkte inte mer på det och jag fick ett utskrivet "kvitto" där det står att jag är ägare, datum, underskrift osv.

Har försökt få hans papper i alla dessa år men har nu givit upp pga att hon verkar inte heller ha dom, annars hade jag väl fått dom antar jag..

Så jag undrar, HUR ska jag gå tillväga för att få papper på min häst? Det måste ju gå att få nya papper någonstans?

Väldigt tacksam för svar!

Sv: inget ägarbevis

Är det en kallblodstravare eller ardenner eller annat kallblod? (bara kallblod säger ju inte så mycket om vilket förbund hästen tillhör)

Du får vända dig till den rasförening som hästen tillhör. Troligen är den registrerad genom SH eller STC beroende på ras, om det finns några papper på honom. Vissa som utfärdar handlingar och pass på hästar godtar ett kvitto som bevis om ägarbyte. Om den som sköter din hästs papper gör det kan du förhållandevis enkelt få ut nya på honom.

Han är en nordsvensk, startat på trav 3ggr för mååånga år sen. Han är född 92

Inte nordsvensk, det är en kallblodstravare som någon skrev ovan och då alltså reggad hos STC. Kontakta dom så får du hjälp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 881
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 355
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 913
Senast: Cattis_E
·
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
5 886
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17