Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för det!Idag kom Högsta Förvaltningsdomstolens avgörande:
"Högsta förvaltningsdomstolen (HFD) har funnit att en dator med internetuppkoppling inte kan anses vara en tv-mottagare. Innehavet av datorn leder därmed inte till att tv-avgift ska betalas."
HFD drar samma slutsats som jag har gjort, nämligen att en dator med internetuppkoppling inte kan anses "avsedd" att ta emot utsändning av tv-program. Hela pressmeddelandet finns här:
Högsta Förvaltningsdomstolen
Roligare att prata med någon stackare på kundtjänst
de är ju redan styrda via VPK och sossarna och mp och nu FiTanken är väl att säkerställa att det finns media som inte är styrd från något håll. Att det ska finnas enheter som kan vara samhällskritiska utan att riskera att drabbas av åtgärder. Om allvarliga fel begås av tex myndigheter ska media kunna rapportera om det utan att utsättas för repressalier.
Jag vill faktiskt gärna betala för sådant, men däremot vill jag inte betala för TV som jag inte har och där mycket inte intresserar mig. Skulle välkomna ett oberoende, brett webbaserat nyhetsutbud. Det skulle jag gärna betala för. Men inte för sport och populärkultur.
Ja, den där stora konspirationen menar du? Men sanningen ska segra när Jimmie Å tar mark uppbackad av vårt lands stora lågbegåvningsreserv.de är ju redan styrda via VPK och sossarna och mp och nu Fi
de är ju redan styrda via VPK och sossarna och mp och nu Fi
Keep up the good work, sdman!de är ju redan styrda via VPK och sossarna och mp och nu Fi
Jag tror inte det. Om man finansierar genom reklam så förlorar man oberoende. Det skulle kunna leda till att man blir ännu värre med drälla ut "fördummande slö TV". Tyvärr tycker jag att både svt och sr har alldeles för lite kvalitetsprogram. Även P1 börjar likan rena lekstugan nu
Är det inte bättre att man istället gör som med andra (betal-)kanaler, telefonabonnemang och internetuppkopplingar - faktiskt betalar för sig, även om man inte använder dem så speciellt mycket?
@Wine-tee - tror det är oberoendet som är huvudproblematiken. Man ser en risk att skattefinansierad media inte "vågar" vara så kritiska som det är befogat av risk för att stängas ner. Och sådant händer ju, om inte i Sverige.
Menar du att om det blir regeringsskifte i höst, då ryker SvT's styrelse?Fast det är ju BS att SVT idag är oberoende. SVTs styrelse tillsätts av en stiftelse vars ledamöter utses av regeringen. Kopplingen regering och styrelse har gjorts lite längre med en stiftelse där emellan, men oberoende tycker jag inte att man kan hävda.
Jag tänker ingenting hur du använder deras tjänster.
Jag berättar hur jag använder deras tjänster.
Jag ser SvT/SR/UR som en ren samhällstjänst.
Jag använder inte sjukvården, för jag är inte sjuk.
Jag använder inte räddningsväsendet, för mitt hem brinner inte, och jag har inte krockat.
Jag använder inte skolan, för mina barn är vuxna.
Jag nyttjar inte försvarets tjänster, för vi är inte i krig.
Men jag kan betala min del för sjukvård, räddningsväsende, skola och försvar ändå, för jag tycker det hör till samhället.
Ni som har betalda avgifter att begära tillbaka, glöm inte räntan!
oj har du tappat repet köp ett nytt på lanthenKeep up the good work, sdman!
Det bästa med Sverigedemokrater som du, är att du argumenterar repulsivt!
Fortsätt gärna med det, för det behövs verkligen inför hösten val!
plus borgarpacket där sd ingår men det blev för långt att skriva plus att det svarta i datorn var nära att ta slutJa, den där stora konspirationen menar du? Men sanningen ska segra när Jimmie Å tar mark uppbackad av vårt lands stora lågbegåvningsreserv.
Någon ränta utgår inte. HFD prövade den frågan också:
"
Ah, det är ju på grund av den där rörliga rörligheten du vet, den du skrev om häromdagen! Flexibilitet!de är ju redan styrda via VPK och sossarna och mp och nu Fi