ingen konkurs för Lurbo RK

Sv: ingen konkurs för Lurbo RK

Dom försöker sälja Uppsala Ridcenter vilket är lika med ett ridhus (det äldre på anläggningen) och dressyrbanan. Vad dom har all mark som det står om det undrar jag verkligen?? (se UNT 10/7)

Tror det kan bli svårsålt faktiskt. Sen står det att det finns stallplatser att hyra till sina egna och kunders hästar på kommunens anläggning. Den är väl rätt full??

Men det där är ju inte Lurbo ridskola, det är ett andelsstall som heter Hillton - jättefint! "Min" tävlingsryttare hade sin vackre pålle där ett tag.

Konstigt att det ska säljas dock, men det kanske hänger ihop med Lurbo RK på något invecklat juridiskt vis...

Senast ändrad av en moderator:

Det där som är så fint! *vill ha en dregelsmiley*

Men jag visste inte att ridhuset hörde till det. Det andra ridhuset har väl blivit angripet av mögel?

"— Här har kommunfullmäktige tagit beslut om killars och tjejer lika rätt till idrottsutövande. På Lurbo är 99 procent av alla barn och ungdomar flickor. Det rimmar illa med kommunens så kallade genusperspektiv att man inte stöttar oss. "
Det är inte den enda ridklubben Uppsala kommun kör över heller. Jag tycker faktiskt de ska börja tänka om och stötta ridsporten mer!

Senast ändrad:

Nu är det ju så att Akademistallet får en ny anläggning ute vid Starbo och UPK's ridanläggning var ju inte heller helt gratis...

Men jag håller ändå med i att det är skevt mellan kill- och tjejsporter. Men så ska vi ju få "Musikens Hus", då borde vi väl bli såååå glada - eller INTE...

Musikens hus måste jag faktiskt säga att jag tycker det är grymt onödigt...

Att Akka får ett nytt ställe tycker jag är jättebra, men samtidigt så kör de över andra klubbar i tysthet. Klubben jag är med i blir av med sitt ställe nu, men tror du vi får nåt nytt? (Javisst, vi har fått ett erbjudande- att våran nya ridbana ska ligga -på- en skyttebana som de ska göra :crazy: ).

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 523
Senast: iNTOHiMO
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 720
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 347
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.