Ingen julstress här inte

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inga måsten inför julen och gör bara det jag vill och känner för. Jag tycker det är mysigt med en adventsstjärna i fönstret, så därför har jag det. Jag gillar att ha julgardiner, så därför sätter jag upp dem. Jag gillar även min julduk så då är det den som ligger på bordet vid jul. Jag köper lite traditionella julblommor också, bara för att jag inte kan låta bli. Det blir så fint med dem.

20141223_191329liten.jpg

Mitt julpyssel: Två inköpta hyacinter, några nävar jord och diverse återanvända prylar, blev ett rart jularrangemang. Den fåniga tomten är bara till för att fylla ut ;)

Jag känner inte att jag måste umgås med folk under julen och jag behöver varken någon gran eller julklappar. Förra året blev jag inbjuden till min hyresvärd och det var ju trevligt, men jag trivs bra i mitt eget sällskap också. I år planerar jag att fira julen på egen hand. Det planerade jag förvisso förra året också men planen ändrades visst lite.

Lite god julmat vill jag ju ha, så jag har valt ut det jag själv vill ha. Idag var jag iväg och handlade. Jag har kokat lite risgrynsgröt idag och i morgon eftermiddag gör jag resten. Det blir ju i sista minuten men eftersom det inte är så mycket känner jag ingen stress över det. Det blir alldeles lagom till mig.

I morgon kommer jag att tillbringa morgonen i stallet och så tar jag en liten ridtur på hyresvärdens gulbruna söta ponny, precis som jag gjort idag. Sen mockar jag väl till alla hästarna, bara för att. Inte för att jag är ombedd att göra det. Jag har helt enkelt tiden och lusten att pyssla med det.

Jag kommer rida gulbruna ponnyn ett tag framöver, då hon behöver röra lite på sig. Hon är en projekthäst. Någon dag kanske jag kan rida P också, som jag red ett tag i våras, innan livet kom i vägen för hyresvärden och han ställdes av. Det är en kul häst som är riktigt välutbildad. Just nu är han visst väldigt pigg men helt ur form.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 312
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 829
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 983
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag lyckades få ihop en matplanering inför julen igår och idag var jag och handlade. Bunkrade kattmat. Köpte kattsand. Och så all julmat...
Svar
7
· Visningar
982
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp