Ingen att prata med

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har äntligen träffat en bra sjuksköterska som förstod precis vad det betyder att hålla på sina rutiner.

@Wille om du hade obegränsat med ork och möjligheter (både ekonomiskt, material- och utrymmesmässigt samt om klimat inte spelade någon roll); vad skulle du vilja testa att odla då?
Oj, vad svarar man på det? Jag känner inte ens till allt man kan odla. Men en skogsträdgård med massa najs frukter och bär skulle vara trevligt. Förra året odlade jag pepino, vilket är väl det mest exotiska jag odlat i verkligheten. Men jag skulle gärna vilja odla avokado och bananer.
Ny femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
Ny kluring.

Tält
Eldstål
Kudde
Luftmadrass
Filt

Ny femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
En PINCETT! Så jag kan dra ut taggar och sånt. Tomatfröer. Yxa, och fiskelina (jag äter inte kött men vore jag skeppsbruten på en öde ö fick jag nog tänka om...!) Och ett lager antibiotika.... Ev Ipren istället, jag vet inte riktigt vilket....

I år testar jag Hungarian Hot Wax, Anaheim, Hot Lemon, Gusto Purple och Chiluacle Negro. Har du testat någon av dem? Jag ville ha lite olika styrkor, färger och smaker. Den enda jag testat innan är Hungarian Hot Wax. Det ska bli spännande att jämföra smakerna.
Jag valde inga superstarka, utan snarare åt det lite snällare hållet. Vill inte riskera att maten blir oärlig pga galet stark chili 😁
Hot lemon är en favorit hos mig. Jag hade en planta i flera år som gav massor sen frukt. Men i år är det bara en Gusto purple på fönsterbrädan

En PINCETT! Så jag kan dra ut taggar och sånt. Tomatfröer. Yxa, och fiskelina (jag äter inte kött men vore jag skeppsbruten på en öde ö fick jag nog tänka om...!) Och ett lager antibiotika.... Ev Ipren istället, jag vet inte riktigt vilket....
Nä, vänta nu, ett sånt där tändstål eller vad det heter. Också. Så jag kan göra upp eld. Och en gryta. Nu blev det 7 saker... Hm....

Jag har äntligen träffat en bra sjuksköterska som förstod precis vad det betyder att hålla på sina rutiner.

Oj, vad svarar man på det? Jag känner inte ens till allt man kan odla. Men en skogsträdgård med massa najs frukter och bär skulle vara trevligt. Förra året odlade jag pepino, vilket är väl det mest exotiska jag odlat i verkligheten. Men jag skulle gärna vilja odla avokado och bananer.

Ny kluring.

Tält
Eldstål
Kudde
Luftmadrass
Filt
Åh avokado hade jag också velat odla 😍
Jag är med i några internationella trädgårdsgrupper på Facebook och blir inte alls avundsjuk eller så när folk visar upp sina avokadoskördar 🤩

Jag får visst en rumskamrat. Hostar med öppen mun också utan att hålla för. Usch.

Men nu ska jag försöka sova.

Ny kluring.

Tält
Eldstål
Kudde
Luftmadrass
Filt
Jag läste ett inlägg från en person som får bananer på sin planta efter att ha haft den i 2 år. Så coolt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: movi
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 058
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 565
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar