Ny femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
Solkräm
Tandpetare
Kudde
Tändstickor
Foton på mina nära och kära
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ny femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
Oj, vad svarar man på det? Jag känner inte ens till allt man kan odla. Men en skogsträdgård med massa najs frukter och bär skulle vara trevligt. Förra året odlade jag pepino, vilket är väl det mest exotiska jag odlat i verkligheten. Men jag skulle gärna vilja odla avokado och bananer.@Wille om du hade obegränsat med ork och möjligheter (både ekonomiskt, material- och utrymmesmässigt samt om klimat inte spelade någon roll); vad skulle du vilja testa att odla då?
Ny kluring.Ny femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
Tält, yxa, kniv, tänd-don. Ehh, bunke/kastrull.Ny femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
En PINCETT! Så jag kan dra ut taggar och sånt. Tomatfröer. Yxa, och fiskelina (jag äter inte kött men vore jag skeppsbruten på en öde ö fick jag nog tänka om...!) Och ett lager antibiotika.... Ev Ipren istället, jag vet inte riktigt vilket....Ny femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
Hot lemon är en favorit hos mig. Jag hade en planta i flera år som gav massor sen frukt. Men i år är det bara en Gusto purple på fönsterbrädanI år testar jag Hungarian Hot Wax, Anaheim, Hot Lemon, Gusto Purple och Chiluacle Negro. Har du testat någon av dem? Jag ville ha lite olika styrkor, färger och smaker. Den enda jag testat innan är Hungarian Hot Wax. Det ska bli spännande att jämföra smakerna.
Jag valde inga superstarka, utan snarare åt det lite snällare hållet. Vill inte riskera att maten blir oärlig pga galet stark chili
Nä, vänta nu, ett sånt där tändstål eller vad det heter. Också. Så jag kan göra upp eld. Och en gryta. Nu blev det 7 saker... Hm....En PINCETT! Så jag kan dra ut taggar och sånt. Tomatfröer. Yxa, och fiskelina (jag äter inte kött men vore jag skeppsbruten på en öde ö fick jag nog tänka om...!) Och ett lager antibiotika.... Ev Ipren istället, jag vet inte riktigt vilket....
Mitt tyngdtäckeNy femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
MyggnätNy femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
Vad praktiska alla är. Jag tänkte, min stickning (är det en grej eller två eller tre?), målargrejer, katter (här pajar vi det känsliga ekosystemet och raderar några arter), täljkniv, hängmatta.Ny femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
Åh den har jag satt i år.5 saker i trädgården: Rabarber, smultron, tomater, ringblomma och slingerbönor. Tomatfavoriten just nu är afternoon delight en flerfärgad bifftomat. Visa bifogad fil 69628
Åh avokado hade jag också velat odlaJag har äntligen träffat en bra sjuksköterska som förstod precis vad det betyder att hålla på sina rutiner.
Oj, vad svarar man på det? Jag känner inte ens till allt man kan odla. Men en skogsträdgård med massa najs frukter och bär skulle vara trevligt. Förra året odlade jag pepino, vilket är väl det mest exotiska jag odlat i verkligheten. Men jag skulle gärna vilja odla avokado och bananer.
Ny kluring.
Tält
Eldstål
Kudde
Luftmadrass
Filt
De kräver väl växthus?Åh avokado hade jag också velat odla
Jag är med i några internationella trädgårdsgrupper på Facebook och blir inte alls avundsjuk eller så när folk visar upp sina avokadoskördar
Godnatt, sov gott! Förhoppningsvis får du träffa och surra med läkaren imorgon!Jag får visst en rumskamrat. Hostar med öppen mun också utan att hålla för. Usch.
Men nu ska jag försöka sova.
Jag läste ett inlägg från en person som får bananer på sin planta efter att ha haft den i 2 år. Så coolt!Jag har äntligen träffat en bra sjuksköterska som förstod precis vad det betyder att hålla på sina rutiner.
Oj, vad svarar man på det? Jag känner inte ens till allt man kan odla. Men en skogsträdgård med massa najs frukter och bär skulle vara trevligt. Förra året odlade jag pepino, vilket är väl det mest exotiska jag odlat i verkligheten. Men jag skulle gärna vilja odla avokado och bananer.
Ny kluring.
Tält
Eldstål
Kudde
Luftmadrass
Filt
MyggnätNy femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
VattenreningNy femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!