Ingång, snurra bakdelen, framtassarna på ett "block" eller vad det var...

Skogstrollet

Trådstartare
Jag har använt sökfunktionen för att leta reda på en tråd jag såg i hundforumet för ett tag sedan (några veckor?). Det handlade om hur man tränar hunden att svänga bakdelen om sig för att hamna korrekt vid sidan vid en ingång, genom att hunden fick först lära sig att ställa upp framtassarna på ett "block" och sedan snurra.

Minns inte vem som startade tråden, men man kallade detta för något speciellt och det fanns också länkar till videosnuttar på youtube som visade detta.

Någon som minns eller vet vad jag pratar om?

Min hund behöver lära sig att flytta rumpan och jag söker inspiration på hur jag ska göra detta...

Sv: Ingång, snurra bakdelen, framtassarna på ett "block" eller vad det var...

Jajustprecis! Tack. Svårt att veta man ska söka på när man knappt kan beskriva det ens. :D

Exakt vad för funktion fyller klossen? Är det för att hunden inte ska flytta frambenen någonting, utan bara bakbenen?

Jag tolkar det så, ja. För att göra det tydligare för hunden att det är bakvagnen som ska flyttas, inte framändan.
Klossen tas successivt ner till t.ex papper såg jag. Sen kanske bara en target och till slut behövs den inte alls.

Min är klosstränad, funkar perfekt!

Enda stöket var när själva targeten skulle bort, så gjorde han vändingen men framtassarna började vandra, fick verkligen ta bort den succesivt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag föredrar ju att kombinera en mild men konsekvent hand med motivering för att uppfostra och träna mina hundar. Och så har det även... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 766
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 605
Senast: kem
·
C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 823
Senast: Animor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Presentation bukehund(ar) 2025!