Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu måste jag bara brista ut i skratt!
Så du menar att vi skickar inte ekipage på de premisserna när de premisserna är just de som ger oss möjligheten till en lagmedalj???
Tycker nog att vi är flera stycken som beskrivit hur distansritt fungerar och att om man tävlar i LAG så är det inte fullt ös medvetslös som är taktiken. Det har varit svenskarnas styrka även om planen givetvis ändå kan brista, precis som i alla sorters tävlingar oavsett vald taktik.
Jag har läst försiktigt allt som du har skrivit och jag tycker nog att det är lite hårklyverier i diskussionen
Att göra en klok chansning som går hem, medans motståndarens chansning inte går hem är för mig inte att "vinna på andras misslyckanden". Det är helt enkelt så att man har varit ett bättre (och smartare) ekipage den dagen.
Klart att det är bra för Rolf-Göran om Merediths häst har en dålig dag eller att hon gör en felbedöming. Inte iom det sagt att han inte har "meriter" utan pga att på elitnivå är marginalerna så små att sådana saker är det som avgör för dagen.
Förstår du hur jag menar?
Vad var det Ingemar Stenmark sa?
"Det är ingen ide att förklara för den som inget begriper".
Jag har bestämt för mig att Sverige har ett lag -brons från EM från 2001 tror att årtalet är rätt. Sen så vet jag att Sverige vann för-VM i Aachen 2005. Har för mig att det finns ind medaljer längre tid tillbaka. Ska kolla upp- återkommer.
Jo jag förstår hur du menar men att basera en lagmedalj på att de andra lagen blir uteslutna är inte riktigt samma sak som i hoppningen, men som sagt det går inte att jämföra men tankegången är ju den tankegången jag tror förbundet använder som försvar till att inte skicka något lag i distansen.
Hei alle svenske distanse ryttere.
Vi her i Norge følger debatten ivrig,...
Nu har jag och andra förklarat ett stort antal gånger att det mycket väl går att jämföra hoppning och distans utifrån lyckas/misslyckas trots att de är väsenskilda discipliner, men du förstår fortfarande inte. Med det menar jag att det inte är någon idé att försöka förklara för dig eftersom du uppenbarligen inte vill förstå. Jag lägger ner motargumenten.
Samma gäller varför distansen inte har fått åka - även det förklarat ett otal gånger, men även där tar du inte in vad vi säger. Så även här lägger jag ner att svara på dina påståenden/frågor
Nåväl nu är det väl min tur att säga till dig att kan du inte ens de basala reglerna kanske du inte bör uttala dig
Man kan inte riva några hinder i terrängen, det finns rivbara för säkerheten men du får inga straffpoäng om de trillar ner och dessutom har vi optimaltid att pricka så vi förlorar bara på att rida under den, man vinner inget genom att rida för fort. Men rider man för långsamt får man straffpoäng.
Om du skall envisas med att jämföra hoppningen och distansen så har fortfarande hoppningen FÖRMÅGA att på egna meriter hoppa felfritt och ta medalj för att dom är BÄTTRE än de flesta övriga länderna. Dvs få länder kan gå om och det handlar inte om misslyckanden från de andra ländernas håll utan enbart för att dom faktiskt ÄR sämre.
Hur svårt är det att förstå den skillnaden??
Jag kommer iallafall följa MIN sport på VM och jag börjar faktiskt mer och mer tyvärr förstå varför ni inte för följa Er.
Tack och Adjö!
Om du skall envisas med att jämföra hoppningen och distansen så har fortfarande hoppningen FÖRMÅGA att på egna meriter hoppa felfritt och ta medalj för att dom är BÄTTRE än de flesta övriga länderna. Dvs få länder kan gå om och det handlar inte om misslyckanden från de andra ländernas håll utan enbart för att dom faktiskt ÄR sämre.
Hur svårt är det att förstå den skillnaden??
Jag kommer iallafall följa MIN sport på VM och jag börjar faktiskt mer och mer tyvärr förstå varför ni inte för följa Er.
Tack och Adjö!
Jag hoppas ingen här får för sig att ge tillbaka för det finns ju en hel del att säga om sporten fälttävlan.
// Linda
Eftersom det spekuleras i namn: På distansens OBS-lista finns en jämförande ranking som länge ligger till grund för mästerskapsuttagningar http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_695/ImageVaultHandler.aspx:
För att göra det enklare: Följande ekipage har uppfyllt den uppsatta kvalgränsen:
Liza Sundberg/Zsiwa 16,7 km/tim
Liza Sundberg/Kristall 16,2 km tim
Annelie Schultz/Nowator 15,9 km/tim
Jessica Holmberg/Princess Milennia 15,4 km/tim
Maria Hagman Eriksson/Power 15,1 km/tim
Ser till min förfäran, nu när jag läser igenom tråden igen, att jag missade i listan:
Cecilia Hellesen-Hansen/Bomb Jack 15,4 km/tim
Ursäkta!!
Och eftersom zorry, tagit upp Malaysia VM igen, så vill jag med insikt göra klart att det var ingen svensk som avstod från att delta.
Det var endast ett ekipage, Anneli Schultz/Nowator, som klarat av de tuffa kvalen som FEI ställt upp och därmed var kvalad.
Svrf valde att skicka detta ekipage på deras meriter men man kunde inte ställa upp med ekonomiskersättning vilket teamet tog ställning till och valde att bekosta VM et på egen hand.