Inga stygn? :S

E

emgard98

Hästen opererades för två veckor sedan för griffelbensfraktur. Idag har det då som sagt gått 14 dagar och stugnena skulle tas bort. Veterinären förklarade för mig hur jag skulle göra när vi åkte från djursjukhuset efter operationen och det stog även i hemgångsrådet. Men nu är det som så att när jag nu skulle plocka bort stygnen idag så fanns det inga? =S Satt och tittade och letade hur länge som helst men det fanns inga? =S Stallkamraten trodde dom hade använt sådan där tråd som försvinner av sig självt, men varför skulle dom då berätta och skriva hur jag skulle göra för att plocka bort stygnen? :confused:

Så jag vet egentligen inte vad det är jag är ute efter att fråga men vad gör jag? Ska ringa strömsholm imorgon å höra med dom och dom kommer väl antagligen säga åt mig att ta ut vet. men känns ju onödigt. Jag menar stygnen kan väl inte vara osynliga? :S

Sv: Inga stygn? :S

Hur många stygn var det? Kan de ha gått upp?

Ring vet och fråga ändå, det kan ju vara så att t ex opererande vet och vet du pratade med inte var samma, och att op vet valt att sy med stygn som resorberas, men att den vet du pratade med inte visste det.

Sv: Inga stygn? :S

Ah jo så skulle det ju kunna vara. Har ingen aning faktiskt om hur många stygn det blev men antar att det blev en del då operationssåret iaf är lite mer än 10 cm långt. Ska ringa imorgon!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 841
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 642
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Har en fråga om stygn efter kastrering. Min hona kastrerades 6/9 och allt ser jättefint ut. Men det skulle vara stygn som inte behöver...
Svar
11
· Visningar
9 538
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat