Inga kulor?

Sv: Inga kulor?

Jag kastrerade precis min hund som var krypt och jag
måste kommit billigt undan då jag endast betalade 3500:-

precis som grana skriver så skall man inte gå så mycket på en kritik från en inoffare. det är ofta domare som inte alls kan många av raserna som dom dömmer och bara läst rasstandarden innan rasen skall in i ringen. så jag tar aldrig till mig av kritik från inoffare.

en inoffare jag var på så var det en av tränarna på bhk som var domare i min ring. hon kunde bara rottweiler och schäfer typ. mina hundar blev BIR bägge två (en valp och en öppen). sen i BISen säger hon till mig att synd att jag inte hade en bruksras - för då hade vi placerat oss i BISen, men eftersom hon inte kunde döma en chinese crested så var hon tvungen att skicka ut oss istället.. kul!! :crazy:

så sååå allvarligt och kunnigt är det på inoffare.

min ena hane har helt felande framparti enligt rasstandarden - men jag ställde honom på olika inoffare iafl. han placerade sig på flera BISar och fik världens bästa kritik - med mycket bra överarm m.m. så ställde jag han på några officiella och där fick han 2or på kvaliten och åkte ju ut direkt - just pga hans "fula" framställ..

Senast ändrad:

mammas hund fick inga kulor förrän han var >9 månader!
alla (veterinärer och annat hundkunnigt folk) sa att dom aldrig skulle trilla ner, men tji fick dom! :p fast han har dom inte i behåll längre :D

Liknande trådar

Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 353
Senast: Rebeckafalk
·
Hästvård Bakgrund/problem 1: Jag har en ponny som vi köpte för 4,5år sedan. Efter ett halvår blev han allt mer stressad i hoppningen så vi tog...
Svar
5
· Visningar
1 556
Senast: PygmyPuff
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 726
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård