inga 12milstävlingar på sensäsongen

M

Madde71

Jättetrist att Karolinerritten inte ska ha 12milare iår!!! Detta innebär ju att det inte finns några 12 milare att rida efter Fornabodaritten 7 juli..........alltså måste man gå på 12milarna tidigt på säsongen vilket inte är så kul. Härjedalen skall ha en 25 aug i Sveg men den är ju CEI så då måste man ha FEIpass. För oss som inte vill/har råd att lösa detta pass finns faktiskt endast Dackeritten och Fornaboda som 12milare på hela säsongen!!!! Ingen kul utveckling tycker jag, vad tycker ni?

Sv: inga 12milstävlingar på sensäsongen

Varför har de valt att ta bort den?

Själv har jag ett FEI-pass som jag aldrig använt... Men hoppas få göra det i år.

Men Madde, skulle inte du och jag rida korta distanser, det var ju rätt segt att rida 120 km. ;)

Jättetråkigt att det blir så!
Hoppas att denna säsongen endast är ett undantag...

Hm, Rimbo hade väl räknat med att ha 120, men avstod eftersom de inte ville konkurrera med Härjedalen. Nu har visst Härjedalen flyttat sitt datum...
Ibland undrar man vad vitsen är med arrangörsmötet?

Rimbo skulle ha 100km enligt proppen men där vill jag ändå rida 80 eftersom det är DM Stockholm;)

Tur för dig att du har FEI pass då har du 4 12or att välja på.
Jag håller med dig ska nog rida 5milare i 25tempo istället:D

Ja. Men tråkigt att alla dessa (FEI-120) är för de yngre ryttarna igentligen.

Är det någon "presige" att rida en sådan som senior? eller är det bara 160 som gäller???

Ska nog göra som du och blåsa runt ett par 5: or i stället! Mycket billigare dessutom :) Dessutom blir man inte lika stel dagen efter...

Jag hade däremot önskat en 160 i slutet av året.

Macken ser jag Zlodac på en 5 mil så går jag och gömmer mig i skogen när ni kommer ok? ;) Inte för att man antagligen inte kommer se så mycket mer en en brun ferrari korsad med ångvälts fläck som drar förbi, eller vad tror du :rofl:

Varför har man det så att man har bägge 120 KM som FEI? Kan man inte ha YR klassen som FEI och den andra inte? Eller är det för kostnader?

Madde: Är Bella bra igen? Var inte hon skadad?

Men nu är ju Rimbos 100 km bortplockad också.

. För oss som inte vill/har råd att lösa detta pass finns faktiskt endast Dackeritten och Fornaboda som 12milare på hela säsongen!!!! Ingen kul utveckling tycker jag, vad tycker ni?

Du har glömt Vedemaritten.
// Linda

Jag trodde att de hade max 80km, kollade inte så noga för det är lite långt bort för min del. Men bra att det finns en 12:a till, dock kvarstår att det inte finns några 12:or på sensäsongen och man måste gå tolvorna i början på säsongen.........:(

Madde: Är Bella bra igen? Var inte hon skadad?

Hon blev ju hundbiten illa i ett framben oktober 2005. Röntgades och ultraljudades efter en månad (då de värsta såren läkt) och det var ok. Hon är riden sedan dec 2005 och har varit ok sedan dess. Hon var med på konditionstestet i feb och Lars R tyckte att hon rörde sig bra och hennes värden var fina. Sedan har hon inte gått några tävlingar i år för att jag fick barn, men hon har tränats hela tiden förutom sommarbetet 2 månader juni och juli. Jag hoppas att det ska fungera att tävla henne i år och att jag kommer hinna med:smirk:

Vilket bra initiativ! Jag tror det finns många intresserade eftersom det inte kommer att finnas några 120 km i slutet av säsongen (även om jag själv bara ligger på 80 km-nivån i skrivandet stund). Det spelar nog ingen roll om man måste rida en slinga två ggr - det viktigaste är väl att det blir en 12-milare öht. På NBM 2005 i Norge reds väl samma sträcka i princip hela tiden, så kan man göra det på ett mästerskap borde det väl gå att på en vanlig nationell rida en av sträckorna två ggr (om det är bra att göra det på ett mästerskap är dock en annan fråga, vilken jag inte tar ställning till, utan bara informerar).

Förresten, är det någon som vet orsaken till att Karolinneritten inte kommer att ha 120 km? Kan inte Rimbo gå upp till 120 km nu då? Även om Rimbo inte ville krocka med Härjedalen så kräver väl Härjedalen FEI-pass för sin 120-ritt och det i kombination med avståndet till Sveg och datumet (25 aug) minskar säkerligen antalet markant.

Jag kan svara för Rimborittens räkning att vi märkt att vi inte har tillräckligt med funktionärer för att klara av en längre tävling i år.
Vår tävlingsledare har fått ändrade arbetsförhållanden och ingen av oss andra har möjlighet att träda in och överta den tunga tävlingsledarposten.
Vi kör därför på med de sträckor som vi redan arbetat in oss på och som vi vet att vi mäktar med (fast vi har lagt till en kortare prova-påsträcka i år).
Om någon distansryttare i Stockholmsområdet känner för att hjälpa till med denna ritt så är ni välkomna att höra av er så kanske vi kan öka på den till något annat år.

Den förklaringen köper vi alla. Har man brist på funktionärer så har man, trist nog. Ni är nog inte ensamma.

Ylva, Ni är så serviceinriktade! Greveritten är oerhört vacker att rida så det gör nog ingen ngt att rida samma slinga 2 ggr. Tyvärr tycker jag att det är lite långt att åka till Skåne detta år när jag måste ordna barnvakt. Prioriterar tävlingarna nära (en övernattning max) detta år.

Var nyss inne på distanslistan.

"Tävlingstermin 2007 ändrad: Onsala Arabians Distanscup har tillkommit med deltävlingar på Vedemaritten, Rönningeritten, Fornabodaritten, Billingeritten och final på Tingstäderitten T120".

Så det blir en 120 i oktober.

/Linnea

Ja, jag såg det!! Gotland var ju jättefint så det blir att spara pengar....

jag red Greveritten förra året! Det var toppen! En CR!:)

Tänkte bara fråga er alla, vad rider ni för hästar??
// Micke

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka