D
Dolores_88
Sv: Silfurtoppur frá Lækjamóti
Varför kastrerad?!?
Varför kastrerad?!?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det stämmer, Bo Petterson äger honom men han ska tränas och tävlas av Gardar GislasonBåbbe skrev:Såvitt jag förstod på VM skulle han tränas av Gardar Gislason nu framöver.
Vad jag har hört så har han varit någon "familjehäst" på island innan Sigurður hittade honom.Dolores_88 skrev:Varför kastrerad?!?![]()
Demon skrev:Vad jag har hört så har han varit någon "familjehäst" på island innan Sigurður hittade honom.
Han var en tävlingshäst som ANVÄNDES som familjehäst då?Boj skrev:Nä nä, det kan inte stämma. Familjehästar är familjehästar, och tävlingshästar är en sort för sig. Det kan inte vanliga dödliga klara av att rida, detta är ju ett solklart fall av tävlingshäst.![]()
Silverkedjan skrev:Det är också väldigt vanligt att man kasterar alla ettårshingstar av praktiska skäl oavsett hur bra de kan tänkas bli. Det står ju inte "VM-vinnare" stämplat på dem i pannan i den åldern, tyvärr![]()
Svíþjóð skrev:Han var en tävlingshäst som ANVÄNDES som familjehäst då?
Familjen visste inte hans storhet kanskse
Boj skrev:Nä nä, det kan inte stämma. Familjehästar är familjehästar, och tävlingshästar är en sort för sig. Det kan inte vanliga dödliga klara av att rida, detta är ju ett solklart fall av tävlingshäst.![]()
Boj skrev:Javisst, men redan då måste han ha varit för villig och het. Och dessa hästar är inga familjehästar, för utifrån den avel som bedrivs idag är det bara tävlingshästar och här finns inga familjehästar. Jag har läst detta gång på gång, tävlingshästar är en sort för sig och familjehästen en annan så det så.![]()