Information om hingstar (sammlingstråd)

Sv: Hédinn von Gretesch

Madeleine Nilsson skrev:
Jag har en islandshäst vars pappa är Hédinn von Gretesch (hans pappa är Thór von Sporz). Nu undrar jag om det är någon som vet något om honom eller har bilder på honom. Har letat överallt, men hittar ingenting...? Eller vet någon någonting om min hästs mamma, Freyja frá Hvammi?
Till sist undrar jag om nån vet vad namnet Áslaug betyder. Det uttalas aoslöyg. Ás betyder ju gud nånting och laug kan betyda källa eller tvätta eller nåt, men vad betyder hela namnet.

Det står något om Hédinn i Islandshästen nr4 2001 :P

Sv: Hédinn von Gretesch

Madeleine Nilsson skrev:
Jag har en islandshäst vars pappa är Hédinn von Gretesch (hans pappa är Thór von Sporz). Nu undrar jag om det är någon som vet något om honom eller har bilder på honom. Har letat överallt, men hittar ingenting...? Eller vet någon någonting om min hästs mamma, Freyja frá Hvammi?

Jag red i dag en häst efter Hédinn! Olga från Skayneland. Vilken häst! Jag bara log saligt resten av dagen!

/Malin

Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Kul! Ja stoet verkar vara riktigt bra (Hrina Vigdis alltså). Jag skall rida Olga under hösten och vintern några dagar i veckan ut i skogen. Kerstin Dahlberg rider henne två dagar i veckan.

/Malin

Freyr skrev:
Kul! Ja stoet verkar vara riktigt bra (Hrina Vigdis alltså). Jag skall rida Olga under hösten och vintern några dagar i veckan ut i skogen. Kerstin Dahlberg rider henne två dagar i veckan.

/Malin

Gud va kul för dig! Du får lägga ut lite bilder på er så småningom! Visst är det kul med dressyrryttare som vågar prova något nytt! Även Kyra har ju ridit islandshäst med Erik Andersen! Hrina Vigdis verkar nog inte bara vara bra, hon ÄR ju det!
Finns nämligen många Hrina och Olga fans här nere, så du får ursäkta om man blir lite "till sig" :p ! Rid och njut!

Nån som vet något om Gammur frá Saudarkroki? Har ett sto efter honom.

Sv: Baldur frá Sandholar?

Sweet skrev:
Lånar knapp...

Någon som har lite info om hingsten Geysir frá Dalsmynni? Vad jag vet så står han i sverige men jag hittar ingen info om honom någonstans.

Ingen som vet något om denna hingst?? :confused:

nej jag menar Gammur frá Saudárkróki. Gammur är efter Otur frá Saudárkróki.

CcE skrev:
nej jag menar Gammur frá Saudárkróki. Gammur är efter Otur frá Saudárkróki.

Enligt Icelandic-horses är Gammur svartskäck, född 1990. E:Otur frá Saudárkróki, U:Hrafnhetta frá Sauðárkróki.

3 avkommor:
Glitnir frá Hvítárholti, Kapteinn frá Grafarkoti och Sokki frá Sauðárkróki. (Alla svartskäckar, födda 1994)

Står säkert mer i Worldfengur, men det har jag inte tillgång till.

IS1990157001 - Gammur fra Sauðárkróki (e: Ótur frá Sauðarkróki u: Hrafnhetta frá Sauðarkróki) har enligt World Fengur 148 avkommor. Han har en BLUP på 107 och är inte bedömd.

/Malin

Sweet skrev:
Ingen som vet något om denna hingst?? :confused:

IS1988188480 - Geysir fra Dalsmynni
e: Hervar fra Sauðárkróki
u: Tinna fra Vatnsholti

Geysir Har enligt WF 85 avkommor, 111 i BLUP och 8.15 i totalbed (ext. 7,70 rid. 8,60)

/Malin

Sv: Hreimur frá hákoti?

Glaesir fra Skumstödum skrev:
Jag har en valack efter Hreimur frá Hákoti, någon som vet något om honom?
Någon fler som har hästar fefter honom???
Tacksam för svar!!!

IS1996186426 - Hreimur fra Hákoti (e: Otur fra Sauðárkróki u: Píla fra Parti) Har enligt WF 15 avkommor. Han har 97 i BLUP och är inte bedömd.

/Malin

Tack för svar!

Någon som har en bild på Geysir frá Dalsmynni?

Silfurtoppur frá Lækjamóti

Vart tog han vägen?
Vet någon var man kan hitta hans bedömning?
Vet någon om han ska betäcka nästa säsong och var i så fall?

Tacksam för svar!

Sv: Silfurtoppur frá Lækjamóti

Ojdå, haha.. Attans du!
Tack för svaret!

Har du gott om pengar så går det ju alltid att klona honom! :D

Såvitt jag förstod på VM skulle han tränas av Gardar Gislason nu framöver.

Liknande trådar

M
Islandshäst Jag undrar helt enkelt vad min häst kan vara värd! Inte för att jag någonsin tänker sälja henne, men bara för skojs skull liksom! Hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 332
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar