Information om hingstar (sammlingstråd)

Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Freyfaxifrreyjarnpi.jpg

Är det på Freyfaxi?
Tack så mycket:)

Jag vet i princip ingenting på Asathor frá Feti och Geisli frá Medalfelli :mad: Någon som har någon information att komma med ?

Det stemmer det, jeg har et Godi avkom!
Armur fra Sveinatungu.

Slenger med noen bilder:

tn_telecupsept058.jpg

tn_Bilde129.jpg

tn_Bilde192.jpg

tn_pinse06249.jpg

IMG_3836.jpg

Han har et vannvittig godt lynne, hodet er helt på riktig plass.
Med mer trening håper jeg gangartene kommer også. Foreløbig er han ubalansert, men alle gangartene ligger der.
Han er tävlat en del i år som 5'åring , og har flere ganger kvalifisert seg til NM i både tølt og 4-gang.

KL!

Har kommit i kontakt med många hästar efter Léttfeti frá Hvassafelli, och gillat dem mycket. har precis också köpt mig en egen Léttfetiavkomma (UE: Fáni fra Herthadalen). Men jag hittar ingen som helst information om honom! Det vore kul att se lite bilder och info. Någon som vet något? eller som kanske också har en avkomma E honom?

tack på förhand

A

Bikar fra Holum

Är det någon som har erfarenheter eller bara träffat på avkommor efter honom?
Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni tycker om dem..

Köpte en 1-åring efter honom i somras. Ett rent impulsköp. :o

Sv: Bikar fra Holum

vad heter den ettåringen ?
vi hade en unghist hos oss fram tills i somras E: Bikar, han stog hos oss från 3mån ålder tills i somras då han blev 1.
jättefin liten isabellkille, nyfiken och glad.

Leiri från Askagården
4171994.jpg

Tillsammans med Fura från Fors
4171998.jpg

Hej dåå bäbis :cry:
4172004.jpg

Han heter Bjartur från Knaptetorp. Fux med ljus man och svans. Så det är inte samma. Men var Leiri stor? Bjartur är väldigt stor för sin ålder.

Länkar in en bild från i maj i år. Nu efter sommaren har han växt massor.

85740_1160118315.jpg

Jag hittade bilder på honom, men dom ligger på mammas dator :crazy: jag googlade o sen hittade jag info om honom i nån dansk-forum tråd och där vad det även länkar till bilder.

Sen vet du ju redan att vi har en Feti efter Léttfeti ;)

Gustur har lämnat två VM-hästar, Valiant och Hruni.
Jag red Hruni under ett år, då han var 20 år gammal. Vi tävlade lite klubbtävlingar med den gamla mannen blev skogstokig av lycka ute på tävlingsplatsen, så det blev aldrig ngt ordentligt ;)
Han skrapade iaf ihop 5.7 i fyrgången, och då visade han öht ingen tölt...
Hruni är en väldigt ful häst, ingenting sitter riktigt där det ska, men han kan verkligen röra på sig! Hans problem var att han sänkte ryggen och sköt upp halsen i vädret, och då tappade han tölten helt. I kortare tempon rådde jag på honom men inte i de ökade.
Hruni är (som många kanske vet) en väldigt speciell herre, vi har varit ute på många skenturer och han såg spöken överallt...
Men det var en härlig häst att rida, kändes ltie osm en storhäst och han var väldigt blyg och mjuk i sinnet.
Är vekrligen glad att jag fick lära känna "Rune"- nu går han som sällskapshäst hos en dam som älskar honom hur mkt som helst. Så ska alla gamla tävlingshästar få ha det på ålderns höst!

Vi har ett sto efter Tyr här, en helt underbar dam som rör sig utav bara h-vete, hon är 1:klass bedömd fyrgångare.
Tyvärr har hon fång och går bara som fölmärr, men det gör hon med den äran!
Hennes ettårsso e. Kolgrimur från Slätterne är det mest otroliga i fölväg jag har sett, överjordisk är väl det ord osm ligger närmast till hands.
Tyvärr är hon i en väldigt ful växtfas just nu och ser ut som skräp- men det kommer nog tillbaks när hon är "färdig" :)

Orkar inte sitta och läsa igenom alla sidor så med risk för att det redan har frågats innan, men nån som vet lite om Steini från Ekastorp? Bilder kanske?

Sv: Foldi frá Reynifelli och Hrafnketill frá Saudarkroki

Då så vill jag att du tar och letar fram fotografens namn när det gäller Hraffebilden.
Jag tror nämligen att jag har negativet här hos mig i en låda.
Och vet att den fotografen inte vill ha ut sina bilder utan namn på.

Det är copywrite på bilderna nämligen.
Var hittade du den bilden?

Sv: Foldi frá Reynifelli och Hrafnketill frá Saudarkroki

Googlade och hittade sidan jag hittade bilden på (har hittat de flesta bilderna genom att söka på namnet på google):
http://www.faxi.nu/stam.htm

De är copy på alla bilder och finns många bilder på hemsidor och här som om man ska följa den regelrätt inte skulle få vara där.

Senast ändrad av en moderator:

Jag hittade bilder på honom, men dom ligger på mammas dator :crazy: jag googlade o sen hittade jag info om honom i nån dansk-forum tråd och där vad det även länkar till bilder.

Sen vet du ju redan att vi har en Feti efter Léttfeti ;)

Åh! Jäklar jag som letat som en tok! Men då googlar jag lite till då :D
Tack!

Okej.
Jag får gå vidare där.
Jag känner dem.

Det kan vara den bilden som Uffe fick för att använda i sin reklam.
Men det betyder inte att du får hämta den och lägga den på ett privat eget ställe.
Att länka till den där den ligger är en annan sak.
För då så kan man följa bilden och hur den kom dit.
De har säkert fått den av Uffe.
Men det har inte du.

Jag har kontaktat fotografen och tänker nu leta efter orginalet i mina lådor.

Direktlänkar till bilder eller en speciell sida på en hemsida är oxå olagligt utan tillstånd av hemsideinnehavaren. Självklart ska man följa det som gäller men tyvärr så skulle säkert hälften (om inte mer) av det som finns på buke försvinna då :smirk: .

Liknande trådar

M
Islandshäst Jag undrar helt enkelt vad min häst kan vara värd! Inte för att jag någonsin tänker sälja henne, men bara för skojs skull liksom! Hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 333
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring