Information om hingstar (sammlingstråd)

Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

*kl*
Måste bara få tipsa om nytagna fina bilder på Orri-hingsten Veigar frá Vakurstöðum som står i Småland. Kolla på:
http://www.emmajansson.info.se/
(under "Photogallery" och sedan "visiting Larsgården..")
Visst är Emma en duktig fotograf:love:

*KL

Puttar upp denna tråd lite!
Äntligen så har jag hittat lite bilder på Barkis far; Léttfeti frá Hvassafelli. Men jag saknar fortfarande en extriörbild. Någon som vet var man kan hitta en? Kanske kan maila annars till de som har honom och fråga. Vore ju hemskt kul att se.

Jag puttar lite till. Verkligen ingen som vet var det finns bilder?
Fick svar från dem att de ej hade några andra bilder än de på hemsidan...

Tack ! Massa barn och barnbarnsbilder :love:

(nu kan du leka "gissa Askuravkommorna" :D )

Behövs inte! Har sett dem förr och har även en själv här hemma att jämföra med:rofl:

Sötast var den här ulliga saken..:love:

6149605.jpg

6149608.jpg

Jag har en avkomma efter Oddur som födes i år. Givetvis otroligt fin!! :d

Jag håller med dig om att man funderar på om de vill ha ston. De är inte lätta att få tag på och svårt att hitta information. Jag har haft flera samtal hit när folk sett att jag har en Oddur-avkomma. Gå in på Askurs hemsida så kan du hitta telefonnumret till Johan eller sök på eniro. Det är bara att ringa honom. Tyvärr har jag inte koll på mailadresser nu eftersom jag bytt dator, men ring Johan han är jätte-trevlig att prata med. Det är bättre att ringa Johan än Åke (ägaren).

Visst är dom! Särskilt härliga är bilderna när Mariell får provrida Veigar. De utstrålar verkligen lycka och glädje! Det var även känslan man fick av Veigar, en glad och positiv häst med ett mycket gott lynne.

Jag har ett fint sto som jag tror skulle passa ihop med honom jättebra. Det vore väldigt roligt om du ville sätta in en bild på ditt Oddurunderverk! :)

Jag får passa på att tacka för det positiva om mina bilder på Veigar och de andra! Kul att de gillas! :) Veigar var riktigt läcker!
Kan ju säga om Oddur från Mörtö att jag har ganska många bilder på avkommor efter honom, på min hemsida (www.emmajansson.info.se) bland annat ett fuxföl med bläs, isabell med bläs, hör av er till mig så kan jag maila över några! (Har även bilder på Oddur) På hemsidan finns det många Oddurbarn under "Rumma" och "Tobo" bilderna!

Tack! :) Det var roligt att se! Vilka vackra bilder!

Till alla

Jag undrar om det är någon som vet något om min lilla frökens pappa: Seitill från vindäng, SE93108535? Han i sin tur är efter Svartur från Frövik. Med tanke på min hästs ålder är det kanske 10 år sen Seitill var aktiv. Jag har ett kort på honom men allt jag vet är att han är/var? fux.

Till alla

Har ett sto efter Siggi fra Aase (tror det stavas så) men har endast sett en enda bild av honom och då bara på hals och huvud.
Är det någon som har eller vet om man kan hitta blider på honom någonstans? Han är brunblack och har en bra bedömning mycket mer än så vet jag inte. Hade varit superintressant att se, har ett föl efter mitt sto därhemma nu så man vill ju alltid spana bakåt... :)

Tacksam för svar!
//
Sara

Seitill är inte bedömd och har bara en registrerad avkomma. Hans helbror Blossi har verkat i svensk avel.

Ok. Det är väl min lilla dam som är den enda avkomman då. Men då borde det ju finnas en hel del kusiner å andra sidan. Vet du något mer om Seitill? Lever han? Var finns han i så fall? Hurdana avkommor har hans brorsa Blossi gett?

Till alla

Har ett sto efter Siggi fra Aase (tror det stavas så) men har endast sett en enda bild av honom och då bara på hals och huvud.
Är det någon som har eller vet om man kan hitta blider på honom någonstans? Han är brunblack och har en bra bedömning mycket mer än så vet jag inte. Hade varit superintressant att se, har ett föl efter mitt sto därhemma nu så man vill ju alltid spana bakåt... :)

Tacksam för svar!
//
Sara

Min kompis (Brandybus här på buke) har en underbar 7årig valack efter Siggi.

Enligt WF lever han.
Jag tror aldrig jag sett någon Blossiavkomma. Han hann inte få så många avkommor i Sverige. Han importerades 1992 och dog 1994.

Blossi föddes i Sverige och exporteras till Holland där han 1991 visades ext 7,65 rid 7,57 tot 7,60. 1992 återkom han till Sverige.

Kan bara hålla med! Dina bilder är kanon!
Vad tyckte ni annars om Veigar? Nyfiken:angel:

Liknande trådar

M
Islandshäst Jag undrar helt enkelt vad min häst kan vara värd! Inte för att jag någonsin tänker sälja henne, men bara för skojs skull liksom! Hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 332
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar