Information om hingstar (sammlingstråd)

Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Ingen???
Har för mig att VM-hästen Kyndill frá Hellulandi är efter honom.. Stämmer detta?
Tacksam för svar!

Nån som känner till något om Perla frá Holi och hennes mor Svala frá Holi (IS40257148)?
:banana: :bump: :banana:

Hei,siden jeg kommer på Norge kjenner jeg ganske godt til Thrøstur og hans mange,mange avkom.
Min er etter Thrøstur,Àrvakur fra fevik
IMG_2000.jpg

Ligger noen bilder på ham på noen andre tråder også. Han er fødd 90.
Har også et barnebarn til Thrøstur etter Jarl.han har nok fått endel fra sin mamma.
Thrøstur gir mange middels store,mobrune avkom,ofte med en del pass (på godt og ont).
De har mye munnproblemer.tungfel og kan være ganske tuffa.
Mitt inntrykk er at det er hester som behøver endel tid og ridefølelse...ehm...kjänsla..for ikke å bli styva,passaktiga og lite trevliga i munnen.
Mye personlighet,mye humor.
Han bedekket et enormt antal hester i Norge i løpet av sin karriere.
Håldbare,friske hester som tåler det meste.
Mange litt lågställda med mindre bra halsansettning.
Sjelden bygget for å gå i den nå så populære storhestdressyrformen.
Fantastisk utfordrende og roliga hester.
Og litt av en hest "live"...
Nina .http://i30.photobucket.com/albums/c343/NinaFesche/Thrstur.jpg

Siggi-avkom.
Vi hadde en valakk etter Siggi i et par år,het Ljoski fra Høle,norskfødd.
Født i 93. Tre og en kvartgjenger,med middels vilje og helt egne meninger om hvordan ting skulle gjøres.:angel:
Verdens snilleste hest om man ikke satte noen krav...Fantastisk til turritt over fjellet med turister på!
Ljoski.jpg

Senast ändrad:
Sv: Óðinn frá Sauðarkróki

Hej ! "min" pålle är efter Draumur från Stallgården =) hade blivit jätteglad om ni skrev allt ni vet om han eller la in lite bilder :P

Sv: Óðinn frá Sauðarkróki

Jag kommer ihåg honom från SM - 02.
Kommer dock inte på något speciellt.
Bara att jag såg honom
Men han är fin

knapplån

Kristall frá Hólum, någon som vet något om honom? Hittar bara en bedömning från -96, och den tyckte jag inte var helt fy skam. Bilder?

Draumur är en mkt fin "naturlig" tölthäst med ett tufft temperament :D Massor av vilja och "hingstig" vilket ger power i tölten - om man har koll! Lillmatte Lisa har varit bäst på att tygla honom IMHO. Han har också grymt bra skritt.

Jag skrek mig hes när han tävlade på SM - "Lisa har av pappa fått ett lån - fyrahundra kilo TESTOSTERON :banana: ! "

Intressant är också att han trots två ("officiella") eksemföräldrar har jättemycket man och ingen egen kli-benägenhet.

De avkommor jag har sett har haft bra skritt och lätt för tölt men lite mediokert framparti.

Vilka är Draumur efter?

han e undan samma häst som min hästs far Gladur från stallgården! jättefin hingst :love: han finns ju med på islandshingstar.se bara att kolla där jö:p tycker att han ser väldigt kompakt ut är han det? för min avkomma efter gladur är väldigt lik honom på en utav bilderna där då han töltar och han e kompakt :P!

Tack, har mamman fått fler avkommor?

Hej, på Lauhästar finns en hel hög med Gná släktingar, då Kaj Hedlund tidigare ägde "Gamla Gná" sök efter Gná och Thor på www.lauhastar.se. De har båda Gná fra Efri-bru som mormor. Thors mor Flúga från Kvarnbackagård är under inridning och kommer ev. att visas i framtiden. Gná´s mor Vilja brunka dog tyvärr häromåret. Där finns yttrligare en avkomma efter Gná, som inte är till salu, ett vackert brunt sto som heter Mósa.

Gná frá Efri Brú själv träffade jag 1998 och då hade hon mycket gravt eksem. Det har jag dock inte sett på någon av hennes avkommor, eller barnbarn.

pia88 och Moli:
Tacktack.

Skinfaxi frá Thoreyjarnupi

Halldór Guðnasons hingst, pappa till ett av mina ston, finns tydligen i Sverige, har jag precis upptäckt! :love: Nån som vet om han betäcker? sett honom live? vet vart han finns?

Liknande trådar

M
Islandshäst Jag undrar helt enkelt vad min häst kan vara värd! Inte för att jag någonsin tänker sälja henne, men bara för skojs skull liksom! Hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 332
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30