inflammerat tandkött?

raggsock

Trådstartare
Hej
Min ena häst som är 20 har brottats med inflammerat tandkött ett tag. Han var hos tandisveternär i vår och fick först behandlas med hexident (tror jag det hette) dagligen av mig och senare har vi även provat en kur med Flagyl i munnen, samtidigt som finylbutason.
Det blev bättre och de tänder som var lösa blev fastare. Nu har jag dock bokat ny tid hos veterinär då en tand gått av:eek: ena "beten" i nederkäken har förlorat en stor flisa, dessutom ger sig inte tandköttsinflammationen helt utan en tand känns lite lösare igen.

Är det någon som varit med om liknande problem och hur har det löst sig? Jag blir nervös :crazy: Får hästar lika ont som vi när en tand går av, dvs är pulpan lika ytlig?
Vad kan man göra och hur lång tid är normalt för att det ska läka i tandkött???

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 031
Senast: LenaH
·
Hundhälsa Vet inte hur många gånger jag varit hos veterinären med min "gammelman" de senaste två åren,knölar på kroppen har vi varit in för 2-3...
Svar
14
· Visningar
4 624
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hoppas ni orkar läsa allt... Det var 20 år sedan jag hade hund och då hade jag schäfer och det skiljer sig lite.. Har en liten ettårig...
2
Svar
31
· Visningar
6 727
Senast: super
·
Hästvård Detta är långt, men hoppas att några kan läsa och komma med funderingar, jag har inte sett någon häst med denna typen av hälta tidigare...
Svar
12
· Visningar
2 945
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka