Inflammationer

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare _cajsa_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 784
C

_cajsa_

Nu får jag nästan panik; i tre veckors tid har mina underbara hästar varit halta i omgångar. Veterinär kostnader i mängder och jag funderar bara på, kan det vara någon gemensam nämnare. Veterinären har varit ute och vi har varit där flera gånger och har fastställt flertalet inflammationer i allt från gaffelbandsfästet till kotleden. När dom blir halta så ofta av samma orsak borde det ju finnas en orsak?? Ingen som vet eller varit med om något liknande??
:confused:

Sv: Inflammationer

Rids hästarna? På vilket underlag? Av samma ryttare? Testat dem för fästingburna sjukdomar?

Sv: Inflammationer

Tja, det kan vara Murphy som är framme, ibland har man bara otur.
Men du kan ju också kolla upp veterinären:
Det förekommer tyvärr veterinärer/kliniker som överdiagnosticerar, eller feldiagnosticerar. Har du goda erfarenheter förut av veterinären, eller vet du någon annan som har det? Framförallt om veterinären bara åker ut så har de inte alls samma möjligheter som en klinik att leta efter orsaken.
En häst som har ont kan ofta visa symptom på flera ställen, och det är ibland inte helt lätt att hitta grundorsaken, det kräver kompetens och erfarenhet.
Jag skulle nog i din sits funderat igenom saken lite, och ev försökt åka någon annanstans för återbesök.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 002
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Jag skriver under anonymt inlogg. Veterinären vill fortsätta men jag börjar ge upp, vad är rätt? Bakgrund: Liten hund som nu är 3 år...
Svar
15
· Visningar
3 238
Senast: Nahar
·
Hästvård Min häst som jag har haft i många år och som normalt är en lugn och trygg individ har uppvisat några konstiga beteenden från och till...
Svar
14
· Visningar
2 982
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! Min border collie hane på 9år, har under några månader fått som kortare "anfall" där han får svårt att andas. Han liksom kippar...
Svar
5
· Visningar
855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka