inflammation i nässlemhinnan.

F

fio

Nu har jag fått vissa svar på min allergi/headshaker häst. Det var/är inflammation i nässlemhinnan. vet sprutade in något bedövningsmedel i näsborrarna och alla problem var väck.
han bedövade oxå nerverna till nosryggen men det fick inget resultat och förhoppningsvis blev diagnosen headshaking oxå utesluten pga detta.
En biopsi av nässlemhinnan är tagen och ett allergitest är taget och jag får svar inom en vecka.

Är det någon anna som har varit med om samma sak?? Hur uppkommer en inflammation i nässlemhinnan och hur har prognosen blivit?

Svårt att säga hur det blir med min häst när alla svaren inte har kommit från labb men berätta gärna hur det blivit för era hästar.

Hej

Jag har ingen erfarenhet av inflammation i nässlemhinnan men nog av headshaking.
Bra att ni gått till grunden med problemet och vilken tur du har med en sådan veterinär ! :)
Min häst slutade headshaka då jag slutade ge betfor (försiktig med socker) efter resultatet från en håranalys.

Lycka till så mycket med din häst. Headshaking är ett riktigt dilemma !

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som har hört talas om den diagnosen tidigare??? Efter många om och men är det den diagnos min häst har fått. Alltihop...
2
Svar
39
· Visningar
8 646
Senast: klabbarparn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar