Inflammastion i sina ögon ? :/

C

CrazyGirl

Min hund är väldigt röd i sina ögon :S
Har sett att de kommit ut, lite gul gegga o börja kolla.
Och såg att han var extrem röd i ena ögon :S
Första tanken, var ju att han fått in något i ögat.
Eftersom han ofta går i buskarna, o ser sig inte riktigt för osv.
Men hitta inget, dagen efter såg de bättre ut.
Börja tvätta med vatten o se lite bättre ut på de ögat.
Men nu är andra ögat lite rött.
Båda är lite röda o de kommer lite gegga ur :S
Han kliar inte eller stör sig på de, men kan de va en inflammastion i ögonen?
Såg de idag, så på måndag tänkte jag åka med han till vetrinären.
För o se vad det är, ifall det är en inflammastion.
För då behöver han ju något för de.
Hjälp, orolig för min pojke :/

Har aldrig varit sjuk, tidigare.
Och är idag 3 år gammal, blir 4 om några månader.

Sv: Inflammastion i sina ögon ? :/

Klokast är nog att kontakta en veterinär. Hade det bara varit i ett öga, så kunde han ju blivit repad i ögat av någon strå eller nåt. Men är det båda, så tycker jag det verkar underligt. Man blir ju inte geggig i ögonon utan orsak. Kan ju vara en inflammation. Hoppas det går bra för er. Trevlig helg.

Klokast är nog att kontakta en veterinär. Hade det bara varit i ett öga, så kunde han ju blivit repad i ögat av någon strå eller nåt. Men är det båda, så tycker jag det verkar underligt. Man blir ju inte geggig i ögonon utan orsak. Kan ju vara en inflammation. Hoppas det går bra för er. Trevlig helg.

Ska göra de på måndag.
Kolla så det inte är något allvarligt.
Han ser ju på ögonen o så, för han går ju inte in i saker.
Jag märker att han ser, men ska kolla upp de.
Vill veta varför han blivigt så. :/

Vår lillskit var röd i båda ögonen och det samlades gult gegg i ögonvrån när han var valp. Åkte till veterinär och det visade sig vara en infektion. Fick ögondroppar och det försvann på ett kick:)

Så jag skulle tro att det är något sådant. Hoppas det går bra på måndag!:)

du kan bli av med det på egen hand om du tvättar med en ren bomullstuss som är uppblött i saltlösning (inte för stark sådan bara - då svider det). Försvinner det inte efter ett par dagar får du uppsöka vet. Dessa råd fick vi av veterinär och det gjorde susen!

Ja precis som sagts så kan man badda med koksaltlösning som brukar göra susen. I vissa fall måste man endå sätta in antibitikasalva. MAn kan även koka upp kamomillte och badda ögonen med det. Man torkar runt ögonen och över ögonen men man häller det inte i ögat. Det brukar jag ta på min då han haft ögoninflammation. Man kan även köpa vanliga ögondroppar på apoteket och droppa i ögonen för att sköjga dem. brukar bli skönt för hunden att skölja ögonen om det irriterar med gegga

Okej.

Kollar hans ögon dagligen, flera gånger om dagen.
Det har minsat att komma gul gegga.
Det kommer, men inte lika mycket.
Ofast efter vi varit ute.
Förut kom de hela tiden, o man fick ta bort de.

Ska ringa och rådfråga imorgon i allafall.
Och se vad dom säger, men forsätter o tvätta :)
Annars får vi åka med honom.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
460
Senast: Sol
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 027
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 397
Senast: Sezziyanen
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka