Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En dressyrhäst som Lussan red. En ridskolehäst på Nacka är e.Inferno-Country Boy, superfin och allas favorit i många år. Kanske är det samma? Morgan heter han, svart med bruten bläs och vita strumpor. Har för mig att han är född 1977.
Nej alltså, Inferno reds av Lussan. OM det nu är samma, men det är vad jag fick höra av de som var stam-freak på "den tiden" i stallet. I så fall är Inferno ett "vanlig halvblod". Kan inte på studs komma på stammen...
Vad skoj med en till som har County Boy i stammen! Hade ett gammalt sto på ridskolan f. 80 (som är död sen nåt år tillbaka) e. Alpen Fürst - Country Boy. Country Boy är ju Morganhäst och stod i Östergötland.
Det var Camilla Lamm som fick Inferno efter tävlingskarriären. Kanske man kan försöka få tag på henne och höra om hon vet mer? Nån som har känningar i Visby-trakten?
Kolla med tipex. Hon är från Visby. (Eller snarare utanför, men än då) Tyvärr är hon inte inne så ofta men Pma henne du, så kan hon, så tar hon reda på det åt er.
Vad skojigt! Ja jag har sett lite avkommor i stamboken som haft country boy bakom. men jag har inte hittat stoet som är mor till denna häst, jag har inga nummer på dem, men hästen hette iaf Sabina f. 1980 e. Alpen Fürst u. Peggy ue. Country Boy uu. Daina (om jag minns rätt)
Hästnyheter Å andra sidan måste de ju kolla starthistoriken om man ska kunna stoppa den här typen av stolpskott, eftersom de inte verkar ha eget förnuft
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.