Inferno - ej godkänd hingst

Görel

Trådstartare
Moderator
Någon som hört talas om en icke godkänd hingst som heter Inferno? Allt jag vet om honom är att han har en avkomma född 1977 ue Country Boy.

Sv: Inferno - ej godkänd hingst

En dressyrhäst som Lussan red. En ridskolehäst på Nacka är e.Inferno-Country Boy, superfin och allas favorit i många år. Kanske är det samma? Morgan heter han, svart med bruten bläs och vita strumpor. Har för mig att han är född 1977.

Det är Morgan jag menar :)

Såg honom i går när jag var och kollade på en kompis som rider i Nacka. Var impad av att han är 27 år! Kul att höra att Lussan ridit honom.

Men, vem var hans pappa?

Nej alltså, Inferno reds av Lussan. OM det nu är samma, men det är vad jag fick höra av de som var stam-freak på "den tiden" i stallet. I så fall är Inferno ett "vanlig halvblod". Kan inte på studs komma på stammen...

Inferno och dressyrhäst var min första tanke när jag läste denna fråga.
Lussans Inferno född 1973 e. Inschallah u.Anne ue. Miracolo

Morgan har tävlat lite i hoppning och dressyr i lätta klasser, verkar ha bott i Nacka sedan urminnes tider.

Senast ändrad av en moderator:

Vad skoj med en till som har County Boy i stammen! Hade ett gammalt sto på ridskolan f. 80 (som är död sen nåt år tillbaka) e. Alpen Fürst - Country Boy. Country Boy är ju Morganhäst och stod i Östergötland.

Han kom till ridskolan som 5 åring har jag för mig.

Men den Inferno köpte väl Lussan i Tyskland när hon utbildade sig hos :confused: Har svårt att tänka mig att han var i Sverige redan 1976.

Country Boy och Alpen Fürst hade samma ägare :) Har träffat flera hästar med den stammen.

Det var Camilla Lamm som fick Inferno efter tävlingskarriären. Kanske man kan försöka få tag på henne och höra om hon vet mer? Nån som har känningar i Visby-trakten?

Kolla med tipex. Hon är från Visby. (Eller snarare utanför, men än då) Tyvärr är hon inte inne så ofta men Pma henne du, så kan hon, så tar hon reda på det åt er.

Jag glömde säga att enligt uppgift så var ju Lussans Inferno valack.

Vad skojigt! Ja jag har sett lite avkommor i stamboken som haft country boy bakom. men jag har inte hittat stoet som är mor till denna häst, jag har inga nummer på dem, men hästen hette iaf Sabina f. 1980 e. Alpen Fürst u. Peggy ue. Country Boy uu. Daina (om jag minns rätt)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 899
Senast: Lea88
·
Avel På tal om det för med modehingstar, så har jag nog råkat ut för det. Min avkomma är inte efter det hetaste på marknaden, men han...
2
Svar
33
· Visningar
1 611
Senast: Görel
·
Avel Undrar om någon här hört/vet något om hingsten Regress, en westfalisk hingst född -72. Härstamning e: Remus I u: Freia. Tycker det är...
Svar
2
· Visningar
714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar