Infektionskänslig efter operation.Vad ska man tänka på ?

Casacha

Trådstartare
Vi har idag fått hem vår ena häst nyopererad.Vi fick rådet att inte låta de andra hästarna (bara våra egna i stallet) träffa andra hästar.Men imorgon får vi hästar till mitt jobb.Kan det dra med sig tro ? Räcker det isåfall att byta kläder eller är det dusch som gäller ? Någon som vet ?

Byt kläder, tvätta händerna ordentligt (om någon häst kladdat dig i ansiktet tvätta av det med, typ frustat snor). Använd en keps på jobbet så täcker du det mesta håret ta sedan av den vid klädbytet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 544
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 344
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 595
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12