Infektionskänslig efter operation.Vad ska man tänka på ?

Casacha

Trådstartare
Vi har idag fått hem vår ena häst nyopererad.Vi fick rådet att inte låta de andra hästarna (bara våra egna i stallet) träffa andra hästar.Men imorgon får vi hästar till mitt jobb.Kan det dra med sig tro ? Räcker det isåfall att byta kläder eller är det dusch som gäller ? Någon som vet ?

Byt kläder, tvätta händerna ordentligt (om någon häst kladdat dig i ansiktet tvätta av det med, typ frustat snor). Använd en keps på jobbet så täcker du det mesta håret ta sedan av den vid klädbytet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 255
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 665
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 452
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 613
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka