Infektion i livmodern

Kalaspinglan

Trådstartare
Efter en halv dag på gynakuten i Uppsala i torsdags konstaterades att jag hade infektion i livmodern (efter förlossningen). Fick två olika pencillinsorter och blev med liten marginal hemskickad.

Nu har febern börjat lägga sig, ligger straxt under 38 istället för närmare 39. Däremot har värken i magen tilltagit. Borde jag kanske ringa och höra mig för, eller är det febern som styr om jag är på bättringsvägen eller ej?!

Har någon av er haft infektion i livmodern? Hur har det gått för er? Hur många dagar tog det innan värken försvann? Några komplikationer efteråt?

Tjingeling från en nästan döende Pingla...
 
Sv: Infektion i livmodern

Har inga egna erfarenheter men usch vad jag tycker synd om dig! Låter inte kul!
 
Sv: Infektion i livmodern

Jag hade sån infektion efter "ettan", det var inte kul.
Jag minns inte exakt, men jag tror att det är febern och allmäntillståndet som talar om ifall man är på bättringsvägen.
 
Sv: Infektion i livmodern

Jag fick det efter dotterns nedkomst,inte så kul..

Som tröst kan jag meddela att jag blev bättre redan efter ett par dagars medicinering och har aldrig haft problem sedan dess,men ont gjorde det.

Krya på dig kram! :)
 
Sv: Infektion i livmodern

Hej på er!

Nu är jag tillbaks, feberfri men har fortfarande lite ont i magen. Men allt är tydligen i sin ordning... :D

Tjingeling!!
 
Sv: Infektion i livmodern

Jag har haft det, hade ingen värk... eller jag vet inte, jag hade ju ont efter snitt så jag kan nog inte säga att jag hade ont i livmodern eller om det var snittet :rofl: men feber hade jag flera dagar. Fick två sorters piller ena åt jag 10 dagar andra 14 dagar....
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Förlossningsberättelse Tisdag 27 december på kvällen gick slemproppen och vad jag misstänker är sipper av fostervatten. Onsdagen...
Svar
10
· Visningar
2 000
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp