Industridammsugare

Empalie

Trådstartare
Hur får man tag i en sådan, finns det begagnade och hur mycket kostar de ungefär. Är dem bra att ha som hjälpreda att hålla ordning i stallet?

Sv: Industridammsugare

Jag har en vanlig grovdammsugare i stallet. Använder den ett par gånger om året och den fungerar hur bra som helst. Köpte den på Jula för ett par år sedan, tror den kostade omkring 400 kronor.

Immer

På ett av mina praktikställen hade dom en grovdammsugare till stallet som dom använde när dom skulle få besök av kunder eller annat fint folk. :angel:
Det blev väll kanske mindre damm i stallet men jag tyckte inte att man kunde se någon större skillnad när man dammsugat eller sopat ordentligt.

Helt klart så skönt med en dammsugare i stallet!

Det där lilla som man inte får bort med sopborsten, försvinner i ett naffs! :banana:

Sen har jag i mitt stall en gammal hedelig dammvippa! Bra att ta mellan gallren och i fönsterkamrarna..

Men som sagt en industidammsugare/grovdammsugare tycker jag är värd sina pengar.
:rofl:

Vi har en Kärcher grovdammsugare, kostade väl ca 1800,- för nåt år sedan, och denna funkar även för vatten. Tycker det blir STOR skillnad jämfört med att sopa, men vi dammsuger mest galler, fönstersmygar och hyllor.

Funkar bra till bilen också :) och vi är helt klart nöjda.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
595
Senast: Piglet
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar