H
horsemaniac
i mitt stall står två kusar som inte tillhör min egna lilla skara (en shettis + större blandras). de får litervis med mat, kilovis med hö, ALDRIG nån motion. de är överladdade, alldeles nyss försökte den större av dem springa över mej och hunden när jag tog ut dem. jag har sagt åt de i stallet (mamma, syrran) att minska ner på maten + höet pga att de bara står, även de som har dessa kusar i stallet, har även skrivit lappar ang detta. ingen förändring. är detta en sorts djurplågeri?
jag anser djurplågeri när inte hästen får mat, men när den får mat, alltså VÄLDIGT mkt mat, borde de vara likasinnat.
jag blir så jävla arg när jag ser situationen. trodde du inte att de kunde bli jävligare...? de äger inte ens hästarna själva! man ska fan kunna ta ut en 20-åring häst på ett vettigt sätt, utan att riskera livet varje gång man gör det

jag anser djurplågeri när inte hästen får mat, men när den får mat, alltså VÄLDIGT mkt mat, borde de vara likasinnat.
jag blir så jävla arg när jag ser situationen. trodde du inte att de kunde bli jävligare...? de äger inte ens hästarna själva! man ska fan kunna ta ut en 20-åring häst på ett vettigt sätt, utan att riskera livet varje gång man gör det