• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rörmossen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Inavel

Bonde456 skrev:
Som Cortezmärrs ägare måste jag också yttra mig :o
Jag tror det stämmer överlag med att de inte är några förstahästar. Mitt sto är HUR snäll som helst, lätt att lasta, mkt ridbar pigg och framåt utan dumheter, mkt snäll på seminstationen.

Men nu är hon hur foglig och snäll som helst när hon har insett att man inte kan göra så. Och jag tycker att hon har ett toppenpsyke som hon för över på sin son.

Underbart att höra att det finns fler än jag som är såld på Cortez...
Vem har hon föl efter???

Det låter precis som min! Där hon kom ifrån har de också "gnällt" över henne. Jag har känslan av att hon trivs bättre här, för att citera en känd saga :p. Det har nästan helt gått ur henne, när vi kommer bort ibland eller om hon är stressad kan det komma återfall, men det blir mer och mer sällan.

Jag gillar henne jättemkt :love:.

Mitt sto har en underbart snygg snäll, men väldigt busig hingstunge e Quite easy. Han har verkligen det jag vill ha hos ett "hoppföl" utom just det där att han är en "han"...vill ju ha ett sto om jag ska behålla så jag hoppas att nån annan letar en han...(han har 9 på typ)
Hon är nu dräktig med Lasandos efter många resor med tvillingabort (med Master som far) :eek: och infektioner efter det. Hon fölar så sent så ombetäckning nästa sässong är nog uteslutet, men man vet aldrig och då lutar det åt Last Liberty...eller en dressyrhingst då hon har Amiralblod också.........
Men märren hon är :love: fast hon ser ut som bruksnordis när hon är i mammaform!!!

Liknande trådar

Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Marty
·
S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 677
Senast: Blossi
·
C
Avel I år är det dags igen med delade åsikter mellan hingsthållare/ägare och regelverk :angel: Hur ska vi ha det undrar man varje år sådana...
2
Svar
21
· Visningar
2 768
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III