Inackorderingstall som kommunen äger

Sv: Inackorderingstall som kommunen äger

Det stalleet jag har medis hästen i är kommunägd , Vi som står i det får sköta om stallet , fast vi har ingen riktigt paddock den lutar , och taket är alldeles för lågt ,Hö som ligger och trycker på taket , vi skulle bli utdömda direkt , men vi får ha kvar det eftersom det är antikt och gammal . Stämmningen är la inte heller jättebra mycket tjafs , skulle vara mycket bättre om det var en person som ägde det och hade regler , då skulle nog tjafset försvinna , Ärligt talat mår jag själv dåligt av att gå till stallet :(

Låter inget vidare. Ännu har jag inte hört om någon som kommun som satsar stort. Men skinande fina anläggningar, som de har till bad och bollsporter. Finns det verkligen inte någon kommun som är ett föredöme?

Hälsning Maja

Det jag tidigare nämnde är Helsingborgs ridhus som kostade runt 30 miljoner att bygga 1995, så det är ett lyxställe, men då får man betala för det också. Det finns 32 stallplatser i privatstallet vara hälften nu hyrs av ett ridgymnasium, och 52 stallplatser på ridskolan, två maneger, longervolt, tvättstuga mm allt i en byggnad kan ses här www.hfrk.nu

Låter inget vidare. Ännu har jag inte hört om någon som kommun som satsar stort. Men skinande fina anläggningar, som de har till bad och bollsporter. Finns det verkligen inte någon kommun som är ett föredöme?

Hälsning Maja

jag har inte heller hört om någon kommun som har satsat stort på en ridanläggning , förutom ridhuset vi har här hemma "borås ridhus" det är la inte spicellt märkvärdigt det heller , mest snobbar som är där , blir så trött på dom ibland :mad: , Om jag hade haft någon talan i vårat stall så hade ja nog skällt ut allihopa , de är elaka , och deras beteende är = 3 årsfasoner :mad:

Oj då, i går fungerade länken bra.
Hur som helst så är det Umeå kommun som har satsat mycket på ridsporten med b la Hippologum, men där finns även plats för privata hästar.

Om kommunen ska subventionera någon aktivitet så krävs det att allmänheten har tillgång till densamma. Sen när gynnar det kommuninvånarna att det finns folk som har privata hästar?

Kommuner betalar sällan driften av ridskolor heller.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag håller på att undersöka vad det finns för möjligheter att få en vit hästverksamhet att gå runt. Det behöver inte vara med vinst utan...
Svar
7
· Visningar
1 623
Senast: MiaMaria
·
Ekonomi & Juridik Min svärfar äger en gård där det finns ett stall på ca 10 boxar (var ett tag en jag var där, minns inte exakt.) Betalningen sköts inte...
Svar
11
· Visningar
4 138
Senast: Anna_
·
F
Hästmänniskan Hej! Jag är ny här på forumet och undrar om det finns någon som jag som driver inackorderingsstall delvis kollektivt? Jag börjar...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 532
Senast: sommartjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar