I
Ikcim
Sv: Inackordering med räknade foderstater?
Näedå, ett kalasbra fodermedel, 100% smältbart!
Näedå, ett kalasbra fodermedel, 100% smältbart!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
annhen skrev:Men vem bestämmer då vad som är bra hull? Själv gillar jag lite rundare hästar - men det finns andra som anser att normalt hull är då revbenen kan skönjas. Att slänga ut sina hyresgäster p.g.a. att man har olika åsikter låter inte schysst i mina öron.
Ska man ha inackorderingar tror jag att det enda sättet att inte bli galen är att inte lägga sig i för mycket. Visst, man kan ha åsikter. Jag har åsikter om hur andra fodrar sina hästar, hur de hanterar dem, hur de rider dem, hur de täckar dem, när/när de inte konsulterar veterinär, o.s.v., o.s.v., o.s.v. Men jag håller åsikterna för mig själv, annars skulle det inte funka!
Varför skulle just fodret vara en sak som ger stallägaren rätt att vräka folk? Kan man vräka folk även om man tycker de rider dåligt - det påverkar också hästens välmående!?
BeastieBabe skrev:jag är ofta övertygad om att jag har rätt när jag dubbelkollat fakta i böcer och på tillförlitliga internetsidor JA.. eller brukar du bara tänka "pfff, böckerna och avelsföreningen har FEL!"
jag vet vad fakta betyder, och jag kollar oftast faktan först så att jag skriver rätt .. jag vill inte tips nån om saker som jag "tror" är rätt, jag tipsar om saker jag "vet" är rätt.. och på så sätt lär man sig.. men som nån annan klyftig person sa "om du inte har lärt dig det genom att uppleva det och komma på det helt själv så är det bara stulen kunskap" rätt eller fel?
InsaneSpliffwizard skrev:Du har lite av en besserwisserattityd i fråga av det mesta här på Buke. Antagligen överdriver du eller så har du bara väldig otur..