In på koll imorgon

C

Clintan

Var hos BM idag och hade alldeles för högt blodtryck 140/100 :( brukar ligga på 120/80, vid något tillfälle har jag haft 135/80. Hade lagt på mig för mycket i vikt på för kort tid, 2,5 kg på knappt 2 v, alltså vatten i framförallt fötter och underben, men även armar och fingrar känns lite svullna. Hade äggvita i urinen också, men inte oroande mycket. BM ringde förlossningen och de tyckte jag skulle in på koll imorgon hos obsteriska kliniken. Känner mig inte dålig, illamående eller yr, men skulle jag bli det under kvällen eller natten får jag åka in till förlossningen. Så vi får se vad de beslutar sig för imorgon. Är lite rädd för kejsarsnitt, jag är väl tvärtemot en del, rädd för kejsarsnitt, men inte riktig förlossning.;) Vet inte var de börjar räkna högt blodtryck, om mitt är oroande högt eller bara lite för högt. Någon som varit i liknande sits, vad har de beslutat? Vill hellre bli igångsatt än kejsarsnitt, med det kanske de aldrig gör vid havandeskapsförgiftning (om det nu är det)?
 
Sv: In på koll imorgon

Hejsan! Jodå, de sätter igång vid toxikos om tillståndet är stabilt för mor och barn. Bra att du får åka in på koll, jag själv visste inte att man skulle söka hjälp om man fick ont i huvudet och råkade ut för eklampsi (kramper och organpåverkan även efter förlossningen). jag födde vaginalt. Bra att du blivit instruerad att åka in om du känner dig konstig!

Håller tummarna för att det ger med sig lite och att du skall kunna föda som du vill! Lycka till!
 
Sv: In på koll imorgon

Jag håller mina tummar på att du blir bättre och att både du och bebbe mår bra!!

ps: jag är också rädd för kejsarsnitt, har fött vaginalt en gång som höll på att sluta i ett snitt, men vi lyckades vaginalt till slut.
 
Sv: In på koll imorgon

Än så länge mår jag/vi bra, ska åka in nu på fm så får vi se. Jag kanske blir hemskickad igen. Har bf den 2 maj, glömde det i första inlägget.
 
Sv: In på koll imorgon

Håller tummar och tår för att allt går bra idag!!
 
Sv: In på koll imorgon

Har haft samma under båda mina graviditeter :smirk: . Redan från vecka 30 typ. Vila, vila, vila.....Ettan kom ut av sig själv 5 dagar före beräknat datum och med tvåan skulle jag sättas i gång då jag dessutom hade förhöjda lever- och gallvärden, men han bestämde sig att komma ut själv en och en halv vecka för tidigt!

Snitt var det aldrig tal om för min del.
 
Sv: In på koll imorgon

Du behöver nog inte oroa dig, de försöker hellre sätta igång dig än snitta.

Jag hade havandeskapsförgiftning första gången, blev igångsatt i v. 36,5. Är nu i v. 27 och har högt blodtryck plus för mycket vätska. Det som är jobbigt är ju att man vet att man är dålig (eftersom alla säger det) men man mår ganska bra tycker man.
 
Sv: In på koll imorgon

När jag fick början till havandeskapsförgiftning, dvs samma tecken som du har fått, så blev jag igångsatt. Jag vet inte hur långt gången du är. Jag var i ve 37 och ansågs fullgången med tvillingar.

/Timsetim
 
Sv: In på koll imorgon

DEt står i tråden att hon har BF 2maj, så jag skulle kalla henne fullt gången :idea: .
 
Sv: In på koll imorgon

Blev inlagd igår. För högt blodtryck, men barnet ej påverkad. Fick ner blodtrycket till 150/90 imorse. Jag är inte allmänpåverad och efter ultraljud som visade att allt var bra och barnet väger 3308g och ctg som också var bra fick jag åka hem över helgen. Ska in på måndag igen om jag inte blir sämre under helgen. Diagnosen är lindrig havandeskapsförgiftning.
 
Sv: In på koll imorgon

Glömde nämna att de kollade om jag öppnat mig något och fyfasiken vad ont det gjorde. Hade inte öppnat mig en mm.
 
Sv: In på koll imorgon

Glömde nämna att de kollade om jag öppnat mig något och fyfasiken vad ont det gjorde. Hade inte öppnat mig en mm.

Jag fick karpaltunnelsyndrom förrra grav. och då pratades det om en ingångsättning. Minns att det kände om jag öppnat mig ngt. också ca en vecka före BF och det gjorde ont och var väldigt obehagligt känsligt :crazy: . Likdant när man börjar öppna sig och de känner hur mycket, men man glömmer kom ihåg det :bump: !!
 
Sv: In på koll imorgon

Ska åka in nu igen på koll. Mår inte sämre än i fredags och det känns inte som om det är någon bebis på G, så håll tummarna att jag inte blir inlagd igen. Det är ju så fruktansvärt tråkigt att ligga inne och så är jag ju bortbjuden i kväll på helgrillad gris och det vill jag ju inte missa.;)
 
Sv: In på koll imorgon

Jag fick karpaltunnelsyndrom förrra grav. och då pratades det om en ingångsättning. Minns att det kände om jag öppnat mig ngt. också ca en vecka före BF och det gjorde ont och var väldigt obehagligt känsligt :crazy: . Likdant när man börjar öppna sig och de känner hur mycket, men man glömmer kom ihåg det :bump: !!

Hade mina aningar att det skulle göra ont, så jag spände mig nog lite. Tog bort lindriga cellförändringar för några år sedan och då tog de tag i livmodertappen med någon form av tång för att komma åt och jag trodde jag skulle dö (nästan iallafall) så ont det gjorde.
 
Sv: In på koll imorgon

Håller tummarna!!! Du får ju inte missa den helstekta grisen ju!!!! :D

Var inne på koll själv häromdagen.. Men det var inget på G här heller.. *suck*
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 319
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 837
Gravid - 1år Någon som blivit beviljad igångsättning än av andra orsaker än överburenhet eller havandeskapsförgiftning? Önskar mig det denna gång...
Svar
15
· Visningar
3 324
Senast: Girasol
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 495
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp