Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Genom åren har jag märkt det görs olika angående in- och utsläppen i stallen angående konvalescenter. Hur gör ni i era stall när ni har en häst som går i sjukhage tar ni in den först, sist, i samma ordning som vanligt? Och varför gör ni så och hur tänker ni?
Brukade ta in den hästen först och ta ut den var inte lika petigt, men just för att den ska hålla sig lugn och inte bli stressad så att den riskerar att skada sig mer eller i värsta fall spränga hagen (hänt x-antal gånger..).
Bedöms utifrån situation och individ . Allt för att konvalescenten givetvis ska vara lugn och inte riskeras . Generellt brukar hästar i sjukhage plockas in först vid intag . Ut brukar spela mindre roll utifrån individ .
Våra hästar tas in genom att vi öppnar grinden och dom springer en bit själva. Dvs leds inte in. De går/springer förbi sjukhagen, så vi tar alltid in dom så att inga hästar behöver gå förbi. Oftast blir det först eller i mitten.
Som andra sagt, helt beroende på häst. Konvalescenten tas in på det vis den är lugnast. Kan vara först eller sist, i mitten eller tillsammans med en kompis.
Hästnyheter Jag misstänker att hon menar en sorts grusväg som jag bara sett i Göteborg och söderut, typ mjukt rullgrus? Inte kul att cykla på tycker...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.