Jag har sluppit sadelproblem så länge att jag är helt borta med vad som finns nu. Hästen har spikrak rygg, inte överbyggd men svagt svagt sluttande upp mot korset. Kort sadelläge, nästan obefintlig manke och rund rygg. Ganska muskelfattig just nu och kommer alltså bredda sig. Jag har inte mätt honom än (han kom igår) men han ser inte jättevid ut (jämför med min andra häst som är drygt 130 grader) utan borde kunna ha en bomsadel i vid modell. Både hopp, dressyr och bomlösa varianter är välkomna. Kraven är bra stöd, ge bra sits även till nybörjare och ska finnas begagnad eller ny för max 5000 kr.
Hade jag haft råd hade jag köpt en Sensation till men de pengarna finns av tusen olika anledningar inte nu. Mitt oflyt senaste året hade tagit upp platsen av en roman men nu ser vi framåt och tar nya tag.
Hade jag haft råd hade jag köpt en Sensation till men de pengarna finns av tusen olika anledningar inte nu. Mitt oflyt senaste året hade tagit upp platsen av en roman men nu ser vi framåt och tar nya tag.