impregnering, täcken

N

Nin

Hej
vill ha ditt bästa tips på dels impregneringsmedel och dels tillvägagångssätt. Tidigare har jag bara hrm :o..slängt täcken som börjat bli lite halvgamla, men försöker nu vara bättre på att hålla liv i dem jag har. Funkar det att även impregnera tex Bucas rain-täckena som är tvättade lite för många gånger för att hålla tätt helt?
Nin på städ och tvätthumör :bump:

JAg köper en stor sprayflaska på ett stort varuhus vildmarksavdelning ( till för att impregnera tyg med finns där i storflaska eftersom det går åt mycket till tält (liksom hästtäcken ;) ))
Hänger upp det nytvättade täcket och sprayar i ett jämnt klager (det står på flaskan hur man gör) KLART! :)
Täcket är så gott som nytt...

/K

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 528
Utrustning Någon som testat RE:Claims produkter? Deras tvättmedel samt impregneringen. Ska man köra två program i maskinen, först tvättmedel och...
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: zarmino
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 036
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 655
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp