Impregnera täcke

PonyPowers

Trådstartare
Tips på bra impregnering för täcken? Har ett täcke som jag köpte begagnat som läcker, inte mycket men tillräckligt för att hästen blir fuktig under. Hon är inte för varm under så det är inte problem på det sättet.

Tips på bra impregnering för täcken? Har ett täcke som jag köpte begagnat som läcker, inte mycket men tillräckligt för att hästen blir fuktig under. Hon är inte för varm under så det är inte problem på det sättet.

Jag brukar vara lite snål med äldre täcken och köper båtkapellimpregnering på Biltema. Nikwax har bra täckesimpregnering annars.

Jag brukar vara lite snål med äldre täcken och köper båtkapellimpregnering på Biltema. Nikwax har bra täckesimpregnering annars.

prio är väl mest att det ska hålla tätt, gissar att andningsförmågan på täcket stryps lite av kapellimpregberingen?

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 511
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
268
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka