C
Chippen88
ja håller nu på och letar häst å hade väl tänkt mig en i åldern 7-9 år jag vill helst inte ha en allt för gammal häst men jag har varit väldigt tveksam till att köpa en unghäst eftersom att jag tycker att man då bör vara väldigt duktig och kunnig. Problemet är bara att jag nu har varit å ridit en 5åring som var helt underbar å hoppa. Det va bara å peka på hindret å fästa blicken på andra sidan hindret å så va man över på andra sidan men det va deremot väldigt mycket dressyr jobb kvar på den å den hade inte en muskel på kroppen Jag hade ju kanske tänkt mig en mer rutinerad häst eftersom att det blir min första storhäst men samtidigt har jag aldrig suttit på en så "lätthoppad" häst och den har dessutom tävlat 1.20 i tyskland så den e inte helt grön. En annan sak som jag känner mig lite orolig för är att den kom till sverige förra veckan å har sen dess stått hoss min tränare men man vat ju faktiskt inte va den har vart med om innan. ja vet inte om det är nått att oroa sig för men ja tycker att det verkar tryggare att köpa av nån som har ägt hästen flera år och känner den utan och innan. Han är självklart vet. besiktad innan han kom å om vi ska köpa han så kommer vi att besikta en gång till. Dessutom är han toppstammad. men ni som har erfarenhet av unghästar å importer osv vad ska man tänka på å vad för otrevligheter kan inträffa tillskillnad från om man köper från en "privatperson"?