Importera valp från Norge

Narcissa

Trådstartare
Vi ska hämta en valp från Norge i början av oktober. Valpen är då nästan 9 veckor. Jag hade ju en fin plan att antingen flyga från Kastrup eller köra till Jylland och sen färja över till Norge. Sen kom jag på att detta kanske inte fungerar för visst måste valpen ha rabiesvaccinering om den passerar Danmark? Den behöver inte ha det mellan Norge och Sverige. Har jag rätt i detta? Så nu blir resan 12 timmar istället för 5. Enkel väg..Jippi....

Liknande trådar

Övr. Hund Har fått kontakt med en uppfödare i tjeckien och anmält intresse på valpis som förhoppningsvis föds i mars :bump::bump::bump: (Vill...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 332
Senast: Grana
·
Övr. Hund Jag och Kimi var i Norrland förra veckan, och åkte således tåg dit. 16 timmar enkel resa. Min hund är mycket van vid tåg/buss/spårvagn...
Svar
19
· Visningar
2 830
Senast: McFlurry
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·
Övr. Hund Jordbruksverket har ännu en gång (13 juli) ändrat i sina regler !!!! Denna gången gäller det införseln av valpar under 3 månader, där...
Svar
1
· Visningar
804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka