importera semin själv?

FadeAway

Trådstartare
Hur funkar det? Hingsten har tidigare stått i svensk avel men förra året löstes ingen licens för honom. Nu går det ju att lösa ett sto licens. Men är det värt att gå via importören eller kan man importera själv? Importören har ett prispåslag på runt 3000:- Jag har häst i småland men skulle kunna åka ner till skåne utan problem.

Sv: importera semin själv?

Löser ingen licensen och därmed har marknaden för hingsten här i Sverige så borde man själv kunna kontakta hingsthållaren och komma överens med denne om att man vill använda hingsten. Det är ändå seminstationen som vanligtvis beställer sperman när det är dags, och den borde som vanligt kunna transporteras till närmsta flygplats. Jag har själv hämtat på flygplats när jag fått sperma från hingst med vanlig licens.

Det jag tänker om enstolicensen är att det var att det vore bra med någonstans där man kunde efterlysa om fler vill använda hingsten, är man några stycken som vill använda hingsten så lönar det sig att lösa en vanlig licens tillsammans istället.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 743
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 558
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 317
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar