Importera häst från Kanarieöarna?

millan71

Trådstartare
Nån som gjort det eller från nåt liknande ställe så pass långt bort? Har hittat en riktig drömhäst men det känns som om den är lite långt bort. Nån som känner nån som importerat hästar därifrån? Nån aning om kostnad att ta in häst till Sverige? Frakt?

Sv: Importera häst från Kanarieöarna?

Jag har importerat en från Spanien. En viss skillnad dock, då Kanarieöarna ligger betydligt längre söderut och dessutom en bit ut i Atlanten. Men i alla fall.. För min del var det förvånansvärt enkelt. Hästen åkte lastbil hit (med ett mycket bra bolag, svenskt) och kom fram på fem dagar, i ett bra skick. Jag betalade 12 000 kr och fick hästen levererad till gården. Mitt tips är att ta kontakt med olika transportörer och höra vad de kan ordna. De kan säkert slussa dig vidare, om inte annat. Jag PM:ar länken till det bolag jag anlitade.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 461
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar