Importera från tyskland

Lycanthrope

Trådstartare
Till hösten blir det förhoppningsvis aktuellt att importera en häst från tyskland, eventuellt ett dräktigt sto om jag hittar ett lämpligt, alternativt en unghäst. Det finns en orsak till att det handlar om tyskland, det handlar inte om tävlingshästar/halvblodshästar för övrigt.

Men hur gör man? Jag kan inte tyska.
Kan man få hjälp med den biten någonstans eller hur fungerar det?

Vi kommer ha möjlighet att åka till tyskland och träffa olika hästar, förhoppningsvis hitta en uppfödare med bra utbud.

Hur gör man med betalning, besiktning mm.
Det går väl en hel del lastbilar till och från tyskland, så resan är väl inget större problem.
 
Till hösten blir det förhoppningsvis aktuellt att importera en häst från tyskland, eventuellt ett dräktigt sto om jag hittar ett lämpligt, alternativt en unghäst. Det finns en orsak till att det handlar om tyskland, det handlar inte om tävlingshästar/halvblodshästar för övrigt.

Men hur gör man? Jag kan inte tyska.
Kan man få hjälp med den biten någonstans eller hur fungerar det?

Vi kommer ha möjlighet att åka till tyskland och träffa olika hästar, förhoppningsvis hitta en uppfödare med bra utbud.

Hur gör man med betalning, besiktning mm.
Det går väl en hel del lastbilar till och från tyskland, så resan är väl inget större problem.

Varför ska du importera en häst från Tyskland?
 
Till hösten blir det förhoppningsvis aktuellt att importera en häst från tyskland, eventuellt ett dräktigt sto om jag hittar ett lämpligt, alternativt en unghäst. Det finns en orsak till att det handlar om tyskland, det handlar inte om tävlingshästar/halvblodshästar för övrigt.

Men hur gör man? Jag kan inte tyska.
Kan man få hjälp med den biten någonstans eller hur fungerar det?

Vi kommer ha möjlighet att åka till tyskland och träffa olika hästar, förhoppningsvis hitta en uppfödare med bra utbud.

Hur gör man med betalning, besiktning mm.
Det går väl en hel del lastbilar till och från tyskland, så resan är väl inget större problem.
De flesta kan lite engelska, yngre personer lika bra som i Sverige. Kontakta rasens avelsförbund för ev hjälp.
Besiktning och betalning precis som i Sverige. Hör med din bank om överföring.
Lastbil hem kostar ca 7000. Se till att försäkra i ditt bolag före resan.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 470
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 696
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 938
Senast: NotlikeI
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 098
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp