Import från Tunisien

Sv: Import från Tunisien

Blandning av berber och arab. Nu vet jag inte om det blir han, (han är hingst, har det stor betydelse för nedtransporten?) men ska få en katalog att titta i och se om jag hittar något jag gillar.

Jo det är väl där priset normalt sett ligger.
Problemet ar att man såvitt jag vet fyller ett plan med hästboxar. Men det är ju möjligt att man kan blanda med annat gods.
Den prisuppgiften jag skrev ovan gällde när Varenne skulle flygas från Rom till göteborg ensam för ett par år sen.
PL

Vid närmare koll på din länk framgår det att en box tar tre hästar o det bolaget inte fyller planet, men man måste betala för tre hästar.
Sen gäller det att ngt bolag som flyger hästboxar verkligen flyger på Tunisien.
PL

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, Någon som vet hur det fungerar att importera häst till Sverige från England. Behöver man exv betala moms 25% vid import? Har...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 430
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 114
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
412
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama