Import av häst från Usa

dimmansstuteri

Trådstartare
Finns det någon här som har en aning om vad det skulle kunna kosta? Inte bara resan, utan samtliga omkostrander, veterinärintyg, ev vaccinationer mm... Något mer man skulle behöva tänka på? Är bara nyfiken...
Hlsn Helena

Ah, det fanns visst redan en tråd om detta... Men kanske det finns någon som han besvara frågorna liter mer utförligt?
/Helena

Vet bara att totalkostnaden hamnar på ungefär 30 000 kr från Canada och 40 000 från USA...ska ju ha mera exakta papper någonstans. ;)

Mitt tips ar att du kontaktar nagon speditor som transporterar mellan USA och Europa. I tidningen Ridsport brukar det annonseras med jamna mellanrum. Den firma jag har varit i kontakt med ar Jenny Tholin.

All heder at Jordbruksverket & Tullverket, men de ar inte alltid de smidigaste att ha kontakt med...

Varifran USA skall hasten aka?

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
589
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 275
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 870
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 888
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar